När ni specar lyft är det kamlyft eller ventilyft? Jag anta ventillyft fast vid vilket spelmätt? motorsport kammen bmw använde har "bara" 9.6mm kamlyft fast med vippnas utväxling kan ni räkna vad det blir
Jag är inne på lite mindre loobsseparation och mer duration än denna enem slipade Z55 kam, denna z55 är bra om man kör små raceturbos inte om man vill ha lite större turbin och effekt
Ja hur man mäter är ju ett ständigt återkommande problem. Min kam har ventillyft på 10,9/10,8mm vid ett kamlyft på 8,7/8,6mm ger lite ledtrådar kanske, annars så specar Schrick hur dom mäter upp sina kammar här:
min nya motor skall få en liknande kam som jag hade i min första motor 302-294 grader men med mer lyft, ventillyft 11.75mm-11.20mm med 0.25mm spel. Men nu till den svåra nöten den gamla hade 112 grader i peak angle. ska man ändra på det? har funderat på lite högre närmare 120grader för mindre lyft vid tdc och mer städad gång då bilen ska till jpbbet o hem varje dag eller e man helt fel ute då? (har sneglat en del på catcams nya turbokam till m10
535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
robban skrev:När ni specar lyft är det kamlyft eller ventilyft? Jag anta ventillyft fast vid vilket spelmätt? motorsport kammen bmw använde har "bara" 9.6mm kamlyft fast med vippnas utväxling kan ni räkna vad det blir
Jag är inne på lite mindre loobsseparation och mer duration än denna enem slipade Z55 kam, denna z55 är bra om man kör små raceturbos inte om man vill ha lite större turbin och effekt
hej hur mycket mindre lobbssepration tror du på skulle bli bra , mot dom 113 jag har idag om jag skulle gå upp på 300 i dur ???
11,2 i Ventillyft angivet vid 0-spel.
mvh robban
VOLVO 242 Reggad med bmw m50 motor, och snart turbo på g
bmw 535 m30 bromsad 809 WHP "933nm på driven hos ppf SÅLD
BMW 535 M30 TURBO 585 WHP BROMSAD HOS VM I VÄSTERÅS SÅLD
tack till ppf för kanon service
tack till björck,www. bjprace.se