oljeslangar till turbo

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Alriksson
För mycket laddtryck

oljeslangar till turbo

Inlägg av Alriksson »

Vad kör ni för slangar mellan turbon och motorn för olja/retur? Funkar de med vanlig oljebeständig slang eller är det ett krav att ha ståromspunnet? Tänkte eftersom motorn och framförallt turbon blir ganska varm..
LarC

Inlägg av LarC »

Jag kör med hydralslang och presskopplingar till trycksidan och vanlig oljebestädig slang till returen.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Jag har kört vanlig bränsleslang på trycksidan ibland.
Det har funkat för mig iaf.
Alriksson
För mycket laddtryck

Inlägg av Alriksson »

Orginal oljeanslutningar är ju i.. koppar eller stål (röret menar jag). Min tanke var att bara spara en bit av röret mot anslutningen och dra en soppaslang över och en slangklämma på det. De borde väl funka tillräckligt bra?
Moggemx
Forumsberoende

Inlägg av Moggemx »

Det funkar nog bra med vilken slang som helst egentligen, MEN akta så inte slangarna går nära grenrör , och andra mycket varma delar! Fick nämligen en brand under huven då slangen smälte :( (var då kanske 2cm från grenröret, Och Vanlig oljebeständig slang)

Kör just nu med flamsäker hydraulslang! :thumbright: och den kan i princip ligga mot grenröret utan att det märks!

Har även kört med vanlig hydraulslang också, funkar fint det också . . men man kan ju aldrig vara för säker :roll:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Skriv svar