Så där nu sitter framvagn där på min hitler bil.
Är grymt besviken på powerflex bussningar har alltid måsta modifiera dom eller på den area som ska ha powerflex..
är det bara ja som fått meka med dem ?
Lite besvikelse blev det faktiskt ! det uppstår turbolens i kanelen efter 11mm lyft i båda topparna , ska fila lite på min och se om det försvinner vill gärna ha så att Flödet följer lyftet bara det blir en ökning så är vi på + sidan..
Dock trodde jens att min topp skulle ge mycket pulver endå med så stora kanaler i början men det ser vi i bänken. mvh
jag tror att det går att plocka en 10 cfm till med mer tid nedlagd i inner radien som nu var stort sett vass mitt i apex.
det är inte bra då den tappar så mycket på höga lyft, kanse blir så på alla dessa toppar oavsett hur inner radien ser ut om man inte fyller med jb weld och formar om den drastiskt?
men mina erfarenheter av M10 motorn som har likande canalutformning säger att de ska fortsätta att öka på flödet upp till minst 16mm.
skulle visst dit med större insugnings ventil så portningen kanse inte var ricktigt klar?
Ja det ska dit 1mm större ventiler på båda sidor ferrera ventiler
Tror du det kommer bli mer flås med dom ventilerna ?
Kanske det är så att dessa toppar måste resas, men om så fallet är blir det att göra en ny topp när det blir aktuellt och göra rätt från början kanske och prova lite olika när tid finns. mvh
Senast redigerad av Micke Johansson den tis dec 02, 2008 11:30 pm, redigerad totalt 1 gånger.