VOLVO 140 8V METANOL * Sundsvall 17-19 Aug*

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Stort grattis till en Riktigt grym 8v spis! :thumbright:
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Hur fränt som helst, Hoppas det håller ihop.

Vad är det för kolvar i maskinen vilket fabrikat?
072 931 6764
Instagram novasikko
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Grattis, riktigt fränt :lakrits: .Skulle va roligt och höra den på 3,1bar
Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

riktigt stort grattis...


helt sjukt att plocka nästan 900hk ur en 8v :thumbright: ...

får man fråga hur mkt den gav som sug motor ?



Mvh matte
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Suveränt jobbat! :thumbright:


Hittade en gammal tråd: Kolfiber-amazonen hade 820 hk @ 2.3 bar.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?p=57187
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

grattis!!



/Andre'
power
Användarvisningsbild
Andreas Arthursson
Forumsberoende
Inlägg: 528
Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Andreas Arthursson »

Dit med en 80mm turbo och en rad till spridare så vi får se 1000hk :twisted:
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Har för mig det var vid 7000rpm den gav mest. Grattis igen! :thumbright:
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Fränt! :twisted:
Bild
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 203
Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Fredde Johansson »

Bild



Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!

Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändå :wink: Kommer nån filmsnutt när vi fått in kameran i datan vilket kan ta några dar :hihi:
Mulle Elmeck :)
Användarvisningsbild
Fredde Johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 203
Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå

Inlägg av Fredde Johansson »

Jens Gustavsson skrev: lamda 6.5 vad blir det i lamda värde? 0.65 eller nå sånt?
Jepp lambda 0,65 var det Danne menade, avgasmottrycket låg på 1,5 bar vid 3,1bar i ladd :thumbright:
Senast redigerad av Fredde Johansson den sön nov 16, 2008 8:25 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mulle Elmeck :)
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

fyfan va ballt!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
417Donovan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: lör maj 13, 2006 6:13 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av 417Donovan »

Faan vad kul! :D

Det var ni verkligen värda efter tidigare strul.
890hk är Respekt!! :evil:
popoff
Lite mer laddtryck
Inlägg: 31
Blev medlem: fre nov 19, 2004 8:58 pm
Ort: falun

Inlägg av popoff »

grattis
roligt att höra att det vart jävligt mycket pulver.
nu har man sett att det funkar med 8v också .
ska bromsa snart är förväntans full :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Tyzzon skrev:Bild



Här är bromskurvan vid 3,1 bar!!

Motorn gav 225Hp/240nm utan turbo, vi plockade bara bort turbon + tryckrör, satte på ett adapterrör mot flänsen för att få dit lambdan. Verkade trivas bäst runt lambda 0,8 som sugmettis, skulle förmodligen gå förbättra en del med annat grenrör osv men vart ju rätt hyfsat ändå :wink: Kommer nån filmsnutt när vi fått in kameran i datan vilket kan ta några dar :hihi:
när man ser bromspapper såhär liksom på 225hk utan turbo. Tänk liksom en 300hk rallycross motor med 531topp. det bör vid samma tryck vara en bit över 1000hk.. Grattis till fina papper :thumbright:
Skriv svar