VOLVO 140 8V METANOL * Sundsvall 17-19 Aug*
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
grattis!
Det är riktigt manlig effekt det.
Skall ni plocka isär motorn nu och se hur den mår?
har ni aeromotive beltdrive pumpen?
Det är riktigt manlig effekt det.
Skall ni plocka isär motorn nu och se hur den mår?
har ni aeromotive beltdrive pumpen?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
Jepp, blir kontroll/översyn av lager osv., körde dock med samma lager som i somras då dom såg helt OK ut,bara kolvringarna var bytta.Tommy Luhr skrev:grattis!
Det är riktigt manlig effekt det.
Skall ni plocka isär motorn nu och se hur den mår?
har ni aeromotive beltdrive pumpen?
Vi kör med Aeromotive belt drive, höjde grundtrycket på soppan till 5bar....vågade inte gå längre då inj. duty började vara på max. Som Ärtan sa så hade inte en rad till med spridare varit helt fel, kunde man provat 3,5bar iaf men vi är mer än nöjda med resultatet. Tändningen gav upp vid 2,5bar men en M & W Prodrag 4 (500mj) fanns nära till hands vilket gjorde susen! (Tack Leif!!) Motorn är dessutom hel vilket är lite annat än vi är vana med efter såna här prövningar!!!

Mulle Elmeck 

- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
Häftigt
Vet ni varför det är en puckel mellan 6-6500varv?

Vet ni varför det är en puckel mellan 6-6500varv?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 390
- Blev medlem: ons jan 04, 2006 4:18 am
- Ort: kumla
nu måste nu slå (mr luhr) det vore fränt och slå han med en 8v han ligger ju 8v+
stort grattis till denna sjuka effekten
drömmen om 1000 hk 8v e inte långt bort

stort grattis till denna sjuka effekten

drömmen om 1000 hk 8v e inte långt bort
Att gå på krogen är som att öppna en ask choklad. Alla godbitar är redan tagna och allt som återstår är några spritfyllda äckel i hörnen...
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
- Ort: Los Angeles, USA
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
det har han ju gjort.
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Här pratas om effektrekordet med volvo 8vTommy Luhr skrev:det har han ju gjort.
Jag bromsade ju 744hk sista gången.
Så han ligger 150hk +
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- mårten nordström
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 390
- Blev medlem: ons jan 04, 2006 4:18 am
- Ort: kumla
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag ligger efter ja.
Bara perversa drömmar om mer effekt.
Nästa motor får vi se vart vi hamnar.
Bara perversa drömmar om mer effekt.
Nästa motor får vi se vart vi hamnar.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hadde motorn anpassats med mera kompa och ett sugmotor grenrör så hadde den gett en 40hk till skulle jag tro (den är ju byggd för 3 bar inte 0 barair_denka skrev:när man ser bromspapper såhär liksom på 225hk utan turbo. Tänk liksom en 300hk rallycross motor med 531topp. det bör vid samma tryck vara en bit över 1000hk.. Grattis till fina papper

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/