Sierra RS Cosworth -89

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
TSW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 20, 2005 4:25 pm
Ort: Umeå

Sierra RS Cosworth -89

Inlägg av TSW »

Orkar inte länka och ha mig, men om ni är nyfikna kan bettan spanas in här

http://www.garaget.org/show.php?car=1079

har inte synts till så mycket senaste tiden då motorn tok rasade i Juni förra året, men förra helgen startade hon upp 8)

Dock lite pyssel kvar, se över kylarslangarna som verkar vilja läcka lite, fixa till kablage etc. Får nog tumma på finischen under huven, man är ju mer & mer sugen på gasa, bilen går ju framåt utan samco kit också ;) Får väl ta det under sommaren eller nästa vinter.

Dock så vart jag lite ledsen när jag tryckte ner kopplingen och urtrampningslagret lät som en påse nötter - JAG VET , borde satt ditt nytt + koppling när jag ändå höll på, men tyvärr är det ekonomiskt relaterat. Så även om ni ser den på stan, ingen mening, jag kan inte gasa på skulle jag tro, när laddet kommer så lär det slira som f ... dessutom är motorn sprillans ny.

Men men, hoppas på att ha den "tuktningsbar" till Wheels iallafall.
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Okej, då kan det ju inte kännas så lönt?

Motorn körs ju in på en kväll, sedan att inte kunna gasa försn du bytt koppling igen? :F
Användarvisningsbild
TSW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 20, 2005 4:25 pm
Ort: Umeå

Inlägg av TSW »

Hm.. vad skulle inte kännas så lönt? :roll:
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

magican skrev:Hm.. vad skulle inte kännas så lönt? :roll:
Att snabba sig ihop med bilen, för att sedan köra in den, vilket inte tar långtid.

Det är då dilemat dyker upp, bilinkörd + du vill gasa? = Inte lönt, ockra och byt direkt, eller är dom lättmekade som få ?

Är inte så inne på Ford :)
Användarvisningsbild
TSW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 20, 2005 4:25 pm
Ort: Umeå

Inlägg av TSW »

Mja, har ju RWD så kopplingsbyte går betydligt fortare än 4x4 skulle jag tro.

Sen så är Wastegate klockan slut, så den laddar max 0,6-0,7, mer än så orkar inte klockan.. men men, tänker att det är lika bra det, även om motorn klarar att tuktas rätt så omgående så gör det ju inget om man glider runt ett tag.

Även om jag inte kan göra race startar eller ladda 1.6 (som är planerat) så är det betydligt trevligare än att köra den skrammlanda, risiga, rostiga, fallfärdiga Audi 80'n som jag är j-ligt less på :)

För övrigt är jag nästan lite stolt över min RWD, är ju bara 4x4or man ser så långt ögat kan nå, finns iofs 1 till i Vindeln, men den försvinner i helgen, nästa RWD jag känner till finns i Sundsvall, 4x4 är det väl "gott" om, men men, dom ser ju nästan likadana ut ändåså.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

tommy tommy tommy :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
TSW
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: ons apr 20, 2005 4:25 pm
Ort: Umeå

Inlägg av TSW »

Jajjemän.. 8)

du vet när cossien pajjade förra året, har inte brytt mig om den motorn förrens nu, såhär såg 4'ans kolvs ut iallfall.. :roll:

http://www.fmcs.nu/forum/attachment.php ... entid=2377
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

nice nice lingon bajs... lite härdsmälta där tur man har köpt sig en LM1 bredbandslamba...
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Skriv svar