skillnad 15g och 15t aggregat?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
vince
För mycket laddtryck
Inlägg: 222
Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:08 am
Ort: Gullspång
Kontakt:

skillnad 15g och 15t aggregat?

Inlägg av vince »

har sökt lite,men hittar inget konkret,vad skiljer mitsu 15g från 15t? :doh:
Scania L56 -63
Scania L56 -64 delbil
Volvo 145 dl -72 projekt
Duster -74
Kadett city -77 snart 2.4cih
Gmc 3+3 -84
C20 -87 delbil
Suburban k30 -87 monster
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Re: skillnad 15g och 15t aggregat?

Inlägg av Mattias J »

vince skrev:har sökt lite,men hittar inget konkret,vad skiljer mitsu 15g från 15t? :doh:

har för mig att det är rotations vikten och turbin in som skiljer.. 15g klarar högre ladd än 15t om man kolla kompressor diagramet

ska se om jag hittar infon till dig... var ett tag sen jag läste den
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

så länge somd et sitter samma avgashus mellan dem lär man omöjligt kunna märka nån skillnad på dem i effekt
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

knotan skrev:så länge somd et sitter samma avgashus mellan dem lär man omöjligt kunna märka nån skillnad på dem i effekt

brukar sitta 5# i avgas på dom flesta om jag inte missminner mig...

effekt skillnad... = NEJ... bara att den klarar högre laddtryck... 15g sitter på saab som laddar typ 1,1 original.. medans 15t sitter på dom som laddar 0,6-0,8
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Holger
För mycket laddtryck
Inlägg: 256
Blev medlem: ons jun 06, 2007 10:26 pm
Ort: Tibro

Inlägg av Holger »

15g som sitter på volvo 850 t5 & t5r har 7:ans avgashus.
Skriv svar