
skillnad 15g och 15t aggregat?
- vince
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 222
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:08 am
- Ort: Gullspång
- Kontakt:
skillnad 15g och 15t aggregat?
har sökt lite,men hittar inget konkret,vad skiljer mitsu 15g från 15t? 

Scania L56 -63
Scania L56 -64 delbil
Volvo 145 dl -72 projekt
Duster -74
Kadett city -77 snart 2.4cih
Gmc 3+3 -84
C20 -87 delbil
Suburban k30 -87 monster
Scania L56 -64 delbil
Volvo 145 dl -72 projekt
Duster -74
Kadett city -77 snart 2.4cih
Gmc 3+3 -84
C20 -87 delbil
Suburban k30 -87 monster
Re: skillnad 15g och 15t aggregat?
vince skrev:har sökt lite,men hittar inget konkret,vad skiljer mitsu 15g från 15t?
har för mig att det är rotations vikten och turbin in som skiljer.. 15g klarar högre ladd än 15t om man kolla kompressor diagramet
ska se om jag hittar infon till dig... var ett tag sen jag läste den
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
knotan skrev:så länge somd et sitter samma avgashus mellan dem lär man omöjligt kunna märka nån skillnad på dem i effekt
brukar sitta 5# i avgas på dom flesta om jag inte missminner mig...
effekt skillnad... = NEJ... bara att den klarar högre laddtryck... 15g sitter på saab som laddar typ 1,1 original.. medans 15t sitter på dom som laddar 0,6-0,8
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.