jag har dom bästa vännerna man kan tänka sig!!!
måste bara berätta.. jag hade inbrott för en tid sedan i min verkstan där jag blev bestulen på nästan alla mina grejer.. så som verktyg och maskiner samt att dom hade i sönder min älskade Fiat
allt detta hände samma dag som vi blev uppsagda på mitt jobb och fogden tog allt jag hade kvar, så man gick ju in i väggen lite kan man säga.......
var uppe och försökte skruva lite med dom få verktyg jag hade kvar, men blev bara förbannad och slog igen dörrarna.
alla som träffade mig märkte att jag inte riktigt varit mig själv den senaste månaden och att jag hade tappat lusten till allt.
jag kan ta att jag blir uppsagd pga att företaget är på väg under, jag kan ta att jag gjorde bort mig som yngre och får betala igen det idag... men jag kan banan i det inte ta att några pundare bryter sig in hos mig och tar allt jag kämpat för och lever för, det som tagit mig igenom dagar då man bara viljat dö eller krypa under sängen, det hade nån jävel tagit å sålt för antagligen en dagsdos knark!!! .. hela mitt liv!! för en dagsdos knark.. svårt att svälja kan jag säga!
numera arbetslös utan pengar. en verkstad utan grejer. så tappar man lätt det annars så glada i en..
kl 01:00 på natten till julafton ringer det i min telefon
- tjena tobbe här.. vad gör du?
- jag sover..va fan tror du??!!
- du måste komma ner på gatan
- inte en chans! jag ligger och sover och det är skitkallt ute, vi får snacka imorgon!
- nej det är viktigt du måste komma ner!!!!
- ja men va fan jag kommer ner då!!... det får fan vara nått viktigt alltså!!
stapplade ner yrvaken, och hittade en viss tobbe där som stod och flinade åt mig och min utstyrsel...
- vad fan är det som är så viktigt??
- öppna skuffen kompis
jag öppnade och där var en stooor låda inslagen och med en lapp med många bilbyggares namn från trakten på sig... jag öppnade och där hade alla sammlat ihop verktyg till mig.. nya som begagnade som tack för att jag ställt upp för dom samt att dom ville att jag skulle fortsätta med mina galenskaper.. =)
jag kände mig så sattans rörd och fick en tår i ögat när jag kramade om tobbe, sen kastade jag mig på telefonen och väckte alla som hade bidragit och tackade dom så mycket jag bara kunde...
nu jädrar kan man göra det man älskar igen, detta var den bästa julen jag någonsin varit med om . tack alla ni som såg till att det blev så
Min bästa jul någonsin ....
TACK
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.