Heat Racing UF intresse? Redo för försäljning

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Heat Racing UF intresse? Redo för försäljning

Inlägg av Sankan »

Hej!

Jag och min kamrat Paby håller på med att starta ett UF företag i skolan. Vi hade tänkt sälja lite delar som är gjorda till 140-serien så som en frän växelspak(för den korta spaken) och inredningsknappar(lyse, fläkt, vindrutetorkare och choke) allt i aluminium. Så vi kollar runt lite om det finns några personer som är sugna på att köpa dessa produkter? Det kommer även upp bilder på prototyper inom kort. Har ni förslag på några andra produkter så är vi öppna för förslag. Vi har tillgång till svarvar och fräsar samt cnc maskiner.

Vill ni se någon bild i större upplösning klicka bara på bilden

Skisser:

Knapp (ser ut som orginal fast i aluminum)

BildBild

OBS knappen kommer inte bli planslipad som den är där. den kommer sättas upp i svarven och bli polerad så ytan blir runt behandlad. den är i stål nu men kommer bli i aluminium


Spak (vi har tänkt göra något uppe vid handtaget t ex att lättra, men har ni något förslag så är det bara att skriva)
BildBild

OBS spaken vart dåligt lättrad och detta är inte slutgiltiga produkten. bara en prototyp i stål. den kommer att vara i aluminium

Nya korta spaken i bilen (ursäkta den dåliga kvaliten på bilderna får ta nya sen i bättre ljus)
BildBild

Försäljning

Vi är klara nu och det är dags för försäljning, vi kommer inte ha något lager vi gör helt enkelt efter beställning. Ursäkta att det tagit sådan tid på att svara, varit mycket att göra. Vi kommer vara på UF mässan i västerås 10/3 ni får gärna komma och hälsa på och snacka lite skit :hihi:

Pris:
Spak: 300:-
Knappar äldre modellen: 5 st 150:-
Knappar nyare modellen: 3 st 100:-
Knappar styck pris: 40:-

De som är intresserade av att köpa kan skriva ett PM till mig här eller till mattias_sandell@hotmail.com

Ni kan ju skriva i PM:et ifall ni ska köpa:

Namn:
Adress:
Postnummer och Postort:
Produkt:

MVH Heat Racing
Senast redigerad av Sankan den ons mar 04, 2009 4:14 pm, redigerad totalt 8 gång.
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

update pro engineer skisser
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

ni kan inte börja göra spacers eller justerbara kamdrev till tex 240/740/940?
Användarvisningsbild
Kristoffer
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: ons maj 04, 2005 8:12 am
Ort: Vallåkra

Inlägg av Kristoffer »

air_denka skrev:ni kan inte börja göra spacers eller justerbara kamdrev till tex 240/740/940?
Ähh varför tillverka detaljer som alla andra redan tillverkar, roligare med lite mer annorlunda detaljer :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Kristoffer skrev:
air_denka skrev:ni kan inte börja göra spacers eller justerbara kamdrev till tex 240/740/940?
Ähh varför tillverka detaljer som alla andra redan tillverkar, roligare med lite mer annorlunda detaljer :thumbright:
min tanke var främst att pressa ner priserna
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

Kristoffer skrev:
air_denka skrev:ni kan inte börja göra spacers eller justerbara kamdrev till tex 240/740/940?
Ähh varför tillverka detaljer som alla andra redan tillverkar, roligare med lite mer annorlunda detaljer :thumbright:
Kristoffer har poängen i det hela ;) Vi vill ju tillverka saker till 140 serien, för att vi äger 1 var samt att det är ju roligt att göra detaljer till dom när det knappt finns nå sånna delar till dom. Sen får vi väl se vad som händer lite längre fram :P
Användarvisningsbild
Simon.j
För mycket laddtryck
Inlägg: 178
Blev medlem: sön aug 19, 2007 2:58 pm
Ort: Södra Dalarna

Inlägg av Simon.j »

Vilken linje går du? kanske bara är SPE som har UF projekt, jag vet inte :hihi:

Tycker idéen är helgrym! Håller själv på att "skissa" på egna idéer till jag går i 3an (Är väll då man gör det? noll koll) :thumbright:

Kanske inte änns går på gymnasiet, vad vet jag :roll:

Keep it up!
Simon Johannesson
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

Simon.j skrev:Vilken linje går du? kanske bara är SPE som har UF projekt, jag vet inte :hihi:

Tycker idéen är helgrym! Håller själv på att "skissa" på egna idéer till jag går i 3an (Är väll då man gör det? noll koll) :thumbright:

Kanske inte änns går på gymnasiet, vad vet jag :roll:

Keep it up!
Vi går Teknik programmet :P japp det är i 3an som man har UF företag :thumbright:

Bra att du gillar våran idé :)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

air_denka skrev:
Kristoffer skrev: Ähh varför tillverka detaljer som alla andra redan tillverkar, roligare med lite mer annorlunda detaljer :thumbright:
min tanke var främst att pressa ner priserna
Frågan är ju om man som en mycket liten tillverkare ens kan göra det på såna detaljer... :roll:
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835
Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping

Inlägg av G.Nauta »

Jag går själv cnc utbildning och tillverkar grejjer mest till mig själv.. vad menas med UF ?
:)
"Good looking from a far, but far from good looking!"
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

ungdomsföretag ;)
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
Användarvisningsbild
Simon.j
För mycket laddtryck
Inlägg: 178
Blev medlem: sön aug 19, 2007 2:58 pm
Ort: Södra Dalarna

Inlägg av Simon.j »

Sankan skrev:
Simon.j skrev:Vilken linje går du? kanske bara är SPE som har UF projekt, jag vet inte :hihi:

Tycker idéen är helgrym! Håller själv på att "skissa" på egna idéer till jag går i 3an (Är väll då man gör det? noll koll) :thumbright:

Kanske inte änns går på gymnasiet, vad vet jag :roll:

Keep it up!
Vi går Teknik programmet :P japp det är i 3an som man har UF företag :thumbright:

Bra att du gillar våran idé :)
Såpass :)

Kul att se att det finns fler än jag som gillar bilar och INTE går fordon :hihi:

Lycka till :thumbright: Detta kommer att bli grymt
Simon Johannesson
Användarvisningsbild
Sankan
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: lör aug 09, 2008 10:04 am
Ort: Fagersta

Inlägg av Sankan »

Simon.j skrev:Såpass :)

Kul att se att det finns fler än jag som gillar bilar och INTE går fordon :hihi:

Lycka till :thumbright: Detta kommer att bli grymt
Tack så mycket :) Nu är vi klara med knapp prototypen, nu ska vi bara polera upp den ^^
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

Jag tycker det låter som en hel frän ideé!
Jag är intresserad av en uppsätning knappar!

Roligt att någon går emot strömmen och gör "custom parts" till gamla volvos :thumbright:
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Boost me
Lite mer laddtryck
Inlägg: 17
Blev medlem: mån sep 29, 2008 5:30 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av Boost me »

Låter mycket intressant :D
L.Jonsson

Bilen på garaget: http://www.garaget.org/?car=111287
Bild
Skriv svar