Vw Golf MkII Turbo 2016 :) Update 17/4

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Re: Mappat upp till 0.5 bar

Inlägg av Vr6_mannen »

tjena har varit lite dålig med att skriva här.... det har inte hänt så mycket med bilen till härom kväll.... skulle ut och ställa in ladd trycket ... så börja den gå dåligt... nästan så att den ströpp sig själv.... hem och titta jo då hade kamdrevet ner på veven losat lite och flyttat på sig... satt ihopp det igår... var ut och prova den gick som innan... men sen har där hänt något... varvar man upp till varv stoppen så börja den bygga laddtryck... tog komp prov igår... så bra ut... gjorde ett lektdown test nu... det var inte så bra på 2 cylinder så läcker det rätt så bra ... så toppen när nog skrot... någon som har ider så är dom välkommna
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

bilen är avställd

Inlägg av Vr6_mannen »

ja då var det snart vinter bilen inställd i garaget så man började att riva lite i den i helgen... lite saker som ska ändras på annan kam och kam drev sen ett nytt insug köpa en laddtryck stryning bygga om tanken ... här är lite bilder som den står i dags lägget
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

måste komma på något bättre att staga upp turbo med för min 12,9 bult klara inte det
Bild

sen hitta jag några bilder när jag plocka bort turbo in för bes o reg

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Coaster
För mycket laddtryck

Inlägg av Coaster »

Locket till bromsvätske behållaren såg mosigt ut :hihi: Ser riktigt trevlig ut. Hur är körbarheten, för lite har du väl allt kört i sommar?
Vw 8v @ 1.5 kg övertryck..
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

Coaster skrev:Locket till bromsvätske behållaren såg mosigt ut :hihi: Ser riktigt trevlig ut. Hur är körbarheten, för lite har du väl allt kört i sommar?
ja innan jag linda bromsbehållaren så när man hade kört en stund så var den rätt så varm... jo då har kört lite i sommar ska bli mer nästa år hoppas jag på.. jo då det funkar rätt så bra.. lite små grejor som har jävlas
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Re: bilen är avställd

Inlägg av mattias »

Vr6_mannen skrev:måste komma på något bättre att staga upp turbo med för min 12,9 bult klara inte det
Du måste ha en led i båda ändar för att det inte ska bli brytning i den ända som saknar led.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

mattias skrev:
Vr6_mannen skrev:måste komma på något bättre att staga upp turbo med för min 12,9 bult klara inte det
Du måste ha en led i båda ändar för att det inte ska bli brytning i den ända som saknar led.
oki det viste jag inte.... då får jag ändra så man har det och prova och se om det håller då...
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

ja då har man lagt några timmar i garaget denna helgen med.... börja på mitt nya insug till bilen ... blev nästan klart så skulle gasen ta slut till svetsen.... lite halv dåliga bilder tog med mobilen så får hålla ut med det så länge

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
BildBild
Bild[/img]
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

ja då har man hållt på lite igår kväll o idag med mitt nya insug nästa helt klart ska bara svarva en fläns till spjället och svetsa det .. sen ska det upp i fräsen och plana av flänsen mot toppen
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

allt för idag ska in och prov det imorgon och se så spjället inte kommer att ta i
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Stabilt insug blir det! Har du tänkt att plåtarna mellan runners blir som värmeskydd för fuelrail och spridare? (För att slippa direkt strålande värme)
Jag kan tänka mig att det skulle vara en fördel att linda in grenröret, det såg ut som någon typ av färg eller värmebehandling på bilderna.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

mattias skrev:Stabilt insug blir det! Har du tänkt att plåtarna mellan runners blir som värmeskydd för fuelrail och spridare? (För att slippa direkt strålande värme)
Jag kan tänka mig att det skulle vara en fördel att linda in grenröret, det såg ut som någon typ av färg eller värmebehandling på bilderna.
ja man vill ju att det ska funka.. slippa att av med det hela tiden och svetsa om det som visa får gör... nja det har jag inte tänkt på påt bitarna skulle mäst var för att styva upp det och så det inte skulle slå sig... japp det är målat med biltemas zink spray funkar jätte bra... ja man skulle lindat det med det är så trångt till muttrna vid toppen så---
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

ja då har man varit en runda i garaget idag fick lite gjort .. byggde om tryck röret från ic till det nya insuget fixa gas vajer hållar med sen börja jag på med att snygga upp el under instrumbrädan

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
wickman
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av wickman »

måste säga att du har en kanon fin bil :thumbright:

du råkar inte har nån färgkod till färgen på den??
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

mikaelw1 skrev:måste säga att du har en kanon fin bil :thumbright:

du råkar inte har nån färgkod till färgen på den??
oki tack så mycket... nja jo det har jag med det är en färg som jag har fixat till så jag ger inte ut den .. man vill ju vara lite ensam om den så
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av pzn »

Från vilken motor kommer ventilkåpan från? har bara sett dom i plåt förut.
Spindelbygge på G :)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Vr6_mannen
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Vr6_mannen »

pzn skrev:Från vilken motor kommer ventilkåpan från? har bara sett dom i plåt förut.
den kommer i från g60 motor.... vet att 2liter har med i alu
Skriv svar