Jaha, idag har man varmkört en gång till, försökt få till tomgången och lite sådant.
Det gick inte så bra, ska kolla igenom mappen och se så det inte kan vara någon motorbroms inställning eller något som bråkar, men tror inte riktigt det.
(vandrar på tomgång)
Mätte även upp oljetrycket med en kalibrerad mätare.
Det stämmer med vad jag såg på mätaren i bilen, ca 3bar på låga varv, 4bar, kanske lite över från 2-3000varv och uppåt.
Rev bort tråget och chimsade pumpen ytterligare.
Kollade samtidigt lagren, tänkte nästan strunta i det efter 2 varmkörningar utan belastning men..

1:ans vevlager.
Det ska vara en svart hinna på hela, någon slags coating som skulle vara bra..
Det finns lite rester kvar.

4:ans vevlager
Har inte tagit bort 2:an och 3:ans.
Syns även lite på mitten ramlagret, hade visst ingen bild på det.
Stakarna uppmätta innan mont, perfekt runda.
Lagren uppmätta.
Veven nyslipad och uppmätt.
Körde nu med 4hundringar extra spel, har för mig det blev 9 hundringar på vevlager och 1 tiondel på ramlager.
Körde 20W50 mineralolja, var inte speciellt spädd av bränsle.
Pumpade upp oljetryck innan start.
Blåst genom alla oljekanaler.
Allt förstås draget med rätt moment.
Förut körde jag helsyntet 5W40 och orginal lagerspel, då var det bara 1:ans vevlager som gick åt, men det rejält.
Vad gör jag för fel?!
Kanske skulle prova virkning, eller samla på frimärken
Eller heroin kanske vore något
Nya mappdatorn fungerar i alla fall bra..