Tjenare. Jag skulle vilja veta vad det kostar att regga om en 142 till cab?
Jag har läst lite på sfro´s sida men förstår itne deras prislista så bra.
Är det nån som har en aning vad det kostar?
MVH PH
pris på att regga en 142 som cab?
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Det beror på 
En hel SFRO-besiktning kostar 4000 kr, regbesiktning hos Bilprovningen cirka 1000 kr. Milersättning till SFRO-besiktningsmannen tillkommer om du inte kör bilen till oss.
Ett väl genomfört normalt cab-bygge, där det inte krävs byggbesiktning och det inte krävs ombesiktning, kan man ofta klara på halv avgift, 2000 kr. Men det förutsätter vanligen att det är vettigt byggt från början.
/Gustaf

En hel SFRO-besiktning kostar 4000 kr, regbesiktning hos Bilprovningen cirka 1000 kr. Milersättning till SFRO-besiktningsmannen tillkommer om du inte kör bilen till oss.
Ett väl genomfört normalt cab-bygge, där det inte krävs byggbesiktning och det inte krävs ombesiktning, kan man ofta klara på halv avgift, 2000 kr. Men det förutsätter vanligen att det är vettigt byggt från början.
/Gustaf
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Hejsan. Har lite frågor ang SFRO på en 140.
Crap
fel ställe för min text 

Vad menar du med ett väl genomfört? jag hade alltså tänkt sätta 2st rör från a-b stolpe, kryss i bagagen.. hur ska jag kunna hamna på halva kostnaden av 4k?therealpinto skrev:Det beror på
/Gustaf
MVH
-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Med väl genomfört menar jag att man läst instruktionerna på vår hemsida, så att man har valt vettiga materialdimensioner, man har svetsat bra med en bra svets och man har monterat bälte etc. på ett sätt som fungerar.
Man har sett till att det går att kontrollera förstärkningarna (inte monterat inredning/baslåda/neonrör/teddyludd så att man inte kommer åt...) och bilen fungerar att provköras. Dessutom ska förstås det allmänna skicket på bilen vara vettigt.
Tyvärr är det lite för vanligt att enkla cab-byggen ser ut som skrotbilar när de kommer, och om bilen knappt går att provköra eller svetsfogarna ser ut som kaviar blir det inte så kul.
Hälsningar
Gustaf
Man har sett till att det går att kontrollera förstärkningarna (inte monterat inredning/baslåda/neonrör/teddyludd så att man inte kommer åt...) och bilen fungerar att provköras. Dessutom ska förstås det allmänna skicket på bilen vara vettigt.
Tyvärr är det lite för vanligt att enkla cab-byggen ser ut som skrotbilar när de kommer, och om bilen knappt går att provköra eller svetsfogarna ser ut som kaviar blir det inte så kul.
Hälsningar
Gustaf
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Okej.! Jag tackar så hemsklt mkt för hjälpen! nu är det bara köra igång:)therealpinto skrev:Med väl genomfört menar jag att man läst instruktionerna på vår hemsida, så att man har valt vettiga materialdimensioner, man har svetsat bra med en bra svets och man har monterat bälte etc. på ett sätt som fungerar.
Hälsningar
Gustaf
MVH PH