jag har en progresiv btr men har ej satt på den änn. men är så att om lmm är heltstäng så skickar den ingen soppa alls . hellt öppen max soppa i så fall skulle det "typ" att gå om man fin justera in den .
men måste jag i så fall montera min progresiva btr och sänka trycket för att få gång den eller?
nu har jag testat att spänna men den funkar ineg vidare. men om man håller emot lite med fingret så går den. men om jag fattar det rätt så måste jag kalibrerar om lmm.
så att den visar att den släpper igenom mindre luften än vad den gör. då borde det bli rätt fast den skall även kunna göra så att den kan ge 100%.
men jag skiter i ms´et tillsvidare . ska inte bli någon F1 motor .
är det någon som kan skaffa fekzen på PPF`s email till mig.
nu har jag fått igån i skiten,
lyckats att backa lmm lite. går orent som fan. måste kalibrerar om lmm på någon vänster. nakdelen mad att backa lmm är att den inta kan ge 100%.
fiskman skrev:nu har jag fått igån i skiten,
lyckats att backa lmm lite. går orent som fan. måste kalibrerar om lmm på någon vänster. nakdelen mad att backa lmm är att den inta kan ge 100%.
hur blir det med e85 måste jag "förstora lmm "?
KALIBRERA LMM ?
backa? du spänner spiralfjädern.. den kommer att öppna fullt på full patte
nej du måste inte förstora nått
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
här är en bild hur lmm ser ut . det finns en skusterings skruv så du kan lura lmm så att den tror att den är mer öppen än vad den är eller tvärt om. då tror motor att den kommer en viss mängd luft fast det kommer mer. nakdelen är att den inte kan skicka singnalen 100% då om du förstår. kolla på bilden då är den max bak justerad.
men det borde ett chip kunna fixa tycker jag.
men om jag sänker bränsletrycket med hjälp av en btr då kommer det inte lika mycket soppa och då borde den gå bättre.
e85 kräver ju störe spridare hur blir det då om jag kör på det. försöker starta på 95 oktan.
här är en bild hur lmm ser ut . det finns en skusterings skruv så du kan lura lmm så att den tror att den är mer öppen än vad den är eller tvärt om. då tror motor att den kommer en viss mängd luft fast det kommer mer. nakdelen är att den inte kan skicka singnalen 100% då om du förstår. kolla på bilden då är den max bak justerad.
men det borde ett chip kunna fixa tycker jag.
men om jag sänker bränsletrycket med hjälp av en btr då kommer det inte lika mycket soppa och då borde den gå bättre.
e85 kräver ju störe spridare hur blir det då om jag kör på det. försöker starta på 95 oktan.
jo jag vet hur en lmm fungerar
du behöver inte jusera din lmm med ett fekzen chip
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.