Gäller en b230.
Körde bilen med 2 slangar en från toppen och en från botten till en burk med filter på och plugg i botten och då drog inte motorn knappt nån olja alls och då gick den hårt i flera hundra mil sen nu till bes. så skulle jag bygga tillbaka till org. och nu när jag sätter dit slangen från org. vevhusventilationen på blocket där under insuget till insuget så dra motorn i sig kopiösa mängder med olja så det ryker massor och rinner ur lamdapluggen på katten .
Vad kan felet vara för jag tycker om det är kolvringarna så borde den väl tryckar ur sig olja jämt även i burken och vi har prövat att dra slangen från org. vevhus burk till en genomskinlig flaska och då kommer det inte heller någon olja så det verkar som den suger i sig oljan ??????
Behöver hjälp för jag hade bes. tid 12.40 idag och måste få den besad fort .
mvh
Fredrik
Vehusventilation problem !
Vehusventilation problem !
Opel som racebil, volvo som lekbil och Saab 95 aero som familjebil
Sponsor: www.Tomsan.se
Sponsor: www.Tomsan.se
Har du alltså dragit vevhusslangen direkt till insuget?
Det går inte, är allderles för högt undertryck vid motorbroms.
Org. måste det ha suttit någon slags reducering i så fall.
Det går inte, är allderles för högt undertryck vid motorbroms.
Org. måste det ha suttit någon slags reducering i så fall.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Aha satt för ett par timmar sen och funderade på om inte den sitter innan spjället org. för jag har inga org. prylar kvar att kolla på tyvärr .
Ska ta o ringa brorsan och be honom gå ut o kolla på sin 945a .
Tackar fler tips tack.
mvh
Fredrik
Ska ta o ringa brorsan och be honom gå ut o kolla på sin 945a .
Tackar fler tips tack.
mvh
Fredrik
Opel som racebil, volvo som lekbil och Saab 95 aero som familjebil
Sponsor: www.Tomsan.se
Sponsor: www.Tomsan.se
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 45
- Blev medlem: sön nov 30, 2008 7:57 pm
- Ort: Jönköping