Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)
-
- Forumsberoende
Fina kompisar är värt mer än varenda pryl i världen tror jag. Utan kompisar blir man inget.. Hellre inga prylar och goda kompisar än Alla prylar och inga kompisar. Detta visar ju bara på Vad du gjort för dina kompisar, nu kommer Det man kan kalla skatteåterbäringen vid andra tillfällen. Tror du har kompisar som följer dig livet ut
Lycka till !

Lycka till !

martinssoN skrev:Fina kompisar är värt mer än varenda pryl i världen tror jag. Utan kompisar blir man inget.. Hellre inga prylar och goda kompisar än Alla prylar och inga kompisar. Detta visar ju bara på Vad du gjort för dina kompisar, nu kommer Det man kan kalla skatteåterbäringen vid andra tillfällen. Tror du har kompisar som följer dig livet ut![]()
Lycka till !
du har rätt i vartenda ord

imorgon ska jag börja fixa elsystemet som tjuvarna *råkade* ha sönder när dom vart inne i bilen, sen är det bara sprutet kvar att fixa,, och mappning dvs

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Forumsberoende
då går det ju framåt =) .. tycker din motor är förjävla frän, Inte så många som går så långt på en sån motor tror jag ? =) ..Mattias J skrev:då går det ju framåt =) .. tycker din motor är förjävla frän, Inte så många som går så långt på en sån motor tror jag ? =) ..martinssoN skrev:Fina kompisar är värt mer än varenda pryl i världen tror jag. Utan kompisar blir man inget.. Hellre inga prylar och goda kompisar än Alla prylar och inga kompisar. Detta visar ju bara på Vad du gjort för dina kompisar, nu kommer Det man kan kalla skatteåterbäringen vid andra tillfällen. Tror du har kompisar som följer dig livet ut![]()
Lycka till !
Kommer bli en riktigt frän kombination med e30 och den motorn
du har rätt i vartenda ord![]()
imorgon ska jag börja fixa elsystemet som tjuvarna *råkade* ha sönder när dom vart inne i bilen, sen är det bara sprutet kvar att fixa,, och mappning dvs
Kommer bli en riktigt frän kombination med e30 och den moto
den kommer sitta i unon över sommaren, har en *mockup* motor som jag kan använda för att bygga klart bmw:n,, sen är det bara att hissa över grejerna när allt fungerar tillfredställande, på så sätt slipper man en massa klabb mitt i säsongen
i sommar ska jag bara köra som den är i unon fast med en 61mm holset turbo, max 500hk,, annars tar nog original kolvarna semester

i sommar ska jag bara köra som den är i unon fast med en 61mm holset turbo, max 500hk,, annars tar nog original kolvarna semester

PSIMotor.
var ett tag sen man uppdatera, mest hjälp andra på sistonde men nu är det dax
tänkte jag skulle börja snickra på en topp sidan om som jag tänkte uppdatera här om i detalj med provflödningar och hela rubbet.
först och främst ska jag göra 4st olika utformade insugsportar, nån med plast och nån utan.
någon kommer gå efter exakta uträkningar med hjälp av pipe-max, några kommer jag grubbla på själv, hur som helst så skall portarna flödas hos Erland cox, den som uppför sig bäst både i flödes bänken och som verkar vara den mest realistiska porten kommer jag att köra på toppen.
Erland lovade att hjälpa till med lite uträkningar på mantelytor och areor mm mm bättre hjälp kan man inte få
Men resten ska jag göra själv.
hur mkt flöde kan man tänka sig plocka på den gammla 8v??
så här ser hon ut i utformningen

tänkte köra igång med portarna nu i dagarna , bilder och info kommer allt eftersom.

tänkte jag skulle börja snickra på en topp sidan om som jag tänkte uppdatera här om i detalj med provflödningar och hela rubbet.
först och främst ska jag göra 4st olika utformade insugsportar, nån med plast och nån utan.
någon kommer gå efter exakta uträkningar med hjälp av pipe-max, några kommer jag grubbla på själv, hur som helst så skall portarna flödas hos Erland cox, den som uppför sig bäst både i flödes bänken och som verkar vara den mest realistiska porten kommer jag att köra på toppen.
Erland lovade att hjälpa till med lite uträkningar på mantelytor och areor mm mm bättre hjälp kan man inte få

Men resten ska jag göra själv.
hur mkt flöde kan man tänka sig plocka på den gammla 8v??
så här ser hon ut i utformningen
tänkte köra igång med portarna nu i dagarna , bilder och info kommer allt eftersom.
PSIMotor.
TBR skrev:fan vad gött att du fick det bra till slut![]()
fin topp med.
en annan fråga vid vilket varvtal hade du ladd ??
mvh bronwaller
ganska tidigt hade jag iaf, fastän jag köra med original grenrör utan pulssplit på en turbo som ska ha det igentligen
,, kommer inte riktigt ihåg spann mest hela tiden, har köpt en större turbo nu 61mm inducer , kan bli ganska lagom.
ska börja porta 1 av dom 4 kanalerna på testtoppen imorgon, ska bli intressant att flöda dom 4 olika och se vilken som blir mest lämpad att använda på den nya toppen

PSIMotor.
en av test kanalerna är flödade...
plastade lite i golvet i och med att jag höjt taket ganska så ordentligt samt få en rakare vinkel ner mot ventilen, kortradien är ganska snäv och testades att plastas upp på plats med hjälp av lite lera men det resuterade i sämmre flöde på alla lyft.
kanal arean hade behövt vara lite större för att det skulle ge någon effekt, så det arbetas det på just nu..
toppen flödade väll inget värsting mkt 190cfm vid 12mm med en 43mm ventil... hoppas att nå runt 210cfm nästa flödning...
även nytt sprut har inhandlats föresten .. ett gammal hederligt Haltech E6A,, skönt att gå tillbaka till något man reder ut
plastade lite i golvet i och med att jag höjt taket ganska så ordentligt samt få en rakare vinkel ner mot ventilen, kortradien är ganska snäv och testades att plastas upp på plats med hjälp av lite lera men det resuterade i sämmre flöde på alla lyft.
kanal arean hade behövt vara lite större för att det skulle ge någon effekt, så det arbetas det på just nu..
toppen flödade väll inget värsting mkt 190cfm vid 12mm med en 43mm ventil... hoppas att nå runt 210cfm nästa flödning...
även nytt sprut har inhandlats föresten .. ett gammal hederligt Haltech E6A,, skönt att gå tillbaka till något man reder ut

PSIMotor.