på vilket rpm gick avgastrycket om laddtrycket? på olika laddtryck?
Jens Gustavsson skrev:det blir mycket intresant att höra hur den beter sig i bänken![]()
på vilket rpm gick avgastrycket om laddtrycket? på olika laddtryck?
Okey,Hur stor skillnad tror du det hade varit på kurvan med ett konversiellt turbogrenrör?
Ja tack, snäckan är fin.
Rätt arga kammar så efter 7000 börjar det ta sig, 7500 fullt ladd till 8200 sen började de mota så körde inte längre i bänk, på banan låg laddet rakt o fint hela vägen, drog den till 9000 där, men laddade endast 1bar då. Problem uppstod vid högre ladd. Tror på det nya huset, hoppas på att kunna dra henne till 9500..
Hur går de för dig, kommer du ut till våren? Ligger den där bak nu eller?
Japp åker vidare med manuellen så på strippen så borde det gå att lösa om den är lite trög att få igång, som du säger.Martin Lundkvist skrev:Jens:
Tror jag provar med att mäta det på två ställen samtidigt sen i bänken, typ i kollektorn också. Systemet är tätt. nock114 lyft in 22.5mm ut 21.5mm duration vid 0.050" får jag nog kolla upp..
Hammarström:
Bromsade som sugmotor först och sen med turbo,kurvorna ser lika ut alltså hon vaknade vid samma varv , så tror inte det skulle vart någon märkbar skillnad med "vanliga" turbogrenrör. Tror mer på snygga högflödes grenrör med turbon en bit ifrån, än ihoptrasslade grenrör med turbon nästan i motorn.
Just nu har jag inga mer erfarenheter av långa rör.
Men jag ska bygga en "dyno åsna" som jag ska test o jämföra just detta med långa o korta rör.
Ska du köra manuell på strippen så är eventuella lag väll inget direkt problem?
Har läst om en del jänkare som har kört både med turbon fram o sen bak med samma aggregat o inte märkt någon skillnad, samma lag samma 60fot samma topspeed ja allt. Här är en länk:
http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... hp?t=96648