![:doh:](./images/smilies/doh.gif)
Men har iaf min 140 -68med b23 och m400 låda, men kommer att behöva ha lite lägre ut.v än vad jag har nu
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Så fråga är vilken bakaxel ska jag ha? från 240? hur känner man igen dom olika bakaxlarna och ut.v?
MVH Andreas
Okej tackar för svaret!AFFE skrev:4:56. hade alla automat 140 och den manuella hade 4:11
Och sätter du dit en 4:56 på en manuel så får du en lägre topphastighet men den axar snabbare Ska du en högre topp hastighet så sätter du dit en 3:73 från en 240 axel men då blir den automatiskt slöare ax
''The skrev:Är ju inte helt sant att den blir snabbare med en lägre utväxling (numeriskt högre), stämmer ju på en spetsig sugis med tätstegad låda, men inte riktigt på en 3-400hk turbomotor med lite bredare register.
Dessutom blir ju bilen i princip okörbar för normalbruk (med dagens mått mätt) med 4.56:1 såvida man inte har någon riktigt överväxlad låda.
Med en motor som orkar dra lite mer på botten/mellanregister hade jag helt klart gått på 3.54 eller tom 3.31 utväxling.