dock så var det lite seriösare än förra gången för nu hade jag vatten i kylaren etc. men bara för att ni ska förstå hur "oseriös" startupen var så kan jag ju meddela att en batterieladdare fick stå för strömmen till bensinpumpen

Antar den var rätt lång tråkig till dom sista 3-4 sidornaMrHedlund skrev:Pjuh.. Har setat och tittat igenom tråden i sträck![]()
Mot min förvåning så såg jag att jag har bestämt mig för samma motor spec som dig. Kul att se hur det ser ut och så. Fixa alla slangar nu etc. så man får se en film på den snarast![]()
Jäkla fint bygge.
//Pontus.
Ja det var den setup du har nu som jag hade klurat ut nu efter ett tag på sidan här. Så det ska bli spännande att se hur allt blir sen!Roger Berglund skrev:Antar den var rätt lång tråkig till dom sista 3-4 sidornaMrHedlund skrev:Pjuh.. Har setat och tittat igenom tråden i sträck![]()
Mot min förvåning så såg jag att jag har bestämt mig för samma motor spec som dig. Kul att se hur det ser ut och så. Fixa alla slangar nu etc. så man får se en film på den snarast![]()
Jäkla fint bygge.
//Pontus., är som sagt ny inom det här med motorbyggen överhuvudtaget
.
Okej vad hade du tänkt dig för setup innan?![]()
joo jag ska ta mig i kragen i helgen och dra rören tro jag!.
samt ska ja göra en film om just uppstarten för jag har Bilen som projektarbete i skolan och fråga mig inte hur ja lyckas få igenom det då man går på ett IT-Linje, men som sagt om 1-2 veckor kommer en film att dyka upp dock troligast iaf en seriösare startup. dock utan tryckrören och sådant men..
Jo det kändes riktigt kulJens Gustavsson skrev:kul att den är startad!
när barn sjukdomarna är lösta ska jag komma och hjälpa dig med lite tuning.
obs kör inte motorn i onödan tills den är redo för att köras på ricktigt annars riskerar man att få en dålig inkörning på ringar mm.
sätt dit alla tryckrör mm och ricktiga vinter däck så du kan gasa lite så du trycker ringarna mot loppet.
det är viktigt att förgasarna är rätt tunade också annars själjs ringar mm med bensin.