Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Murranboy
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26 Blev medlem: tis okt 09, 2007 10:29 pm
Ort: Stockholm
Inlägg
av Murranboy » tis feb 03, 2009 11:35 pm
Dra ballen i gruset
3st spridare per cylinder va något nytt!
Hur mycket kommer det att flöda till varje cylinder?
Fett bygge
//Johan
Volvo 745 TIC-90 Ombyggnad pågår...
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » ons feb 04, 2009 9:08 am
varje cylinder kommer få lite mer än 6000cc vid full sula på spridarna
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250 Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:
Inlägg
av Dennis Öhman » ons feb 04, 2009 10:31 am
Tommy Luhr skrev: varje cylinder kommer få lite mer än 6000cc vid full sula på spridarna
jvlar va törstig den ska va, Hur mycke mer sås ska in generellt om man jämnför methanol och bensin? e85 är ju ca 30-40% mer än bensin
Dänniz 073-8447664
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » ons feb 04, 2009 10:37 am
nästan det dubbla skall in med mettis jämfört med bensin.
hade inte behövt 3 1680cc /cyl men mer än två hade jag behövt.
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589 Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel » ons feb 04, 2009 5:57 pm
en kille här i byn ska köra på strippen med volvo 16v å metanol men han har 1 st 6000cc per cylinder.. vad är för å nackdelar med så stora spridare.. kanske bara är en prisfråga
180zx..
joel lindell
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » ons feb 04, 2009 6:02 pm
han kan få problem med tomgång på sin maskin om det inte är en revolutionerande spridare.
Jag började köra med två 1680cc spridare sen så blev det en rad till nu.
Btw, håller på för fulla muggar med motorn, väntar på turbo bara i stort sett sen är det pengar som skall till för bromsning.
Är det någon som har för mycket pengar över så kan ni få ett konto nr av mig så skall jag hjälpa er med den bördan
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589 Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan
Inlägg
av joel » ons feb 04, 2009 6:54 pm
Tommy Luhr skrev: han kan få problem med tomgång på sin maskin om det inte är en revolutionerande spridare.
Jag började köra med två 1680cc spridare sen så blev det en rad till nu.
Btw, håller på för fulla muggar med motorn, väntar på turbo bara i stort sett sen är det pengar som skall till för bromsning.
Är det någon som har för mycket pengar över så kan ni få ett konto nr av mig så skall jag hjälpa er med den bördan
ne de är nog inget revolutinerade grejer han sa att dom va som 4 gardena slangar... hmm bra precision NOT..
180zx..
joel lindell
turbodart
För mycket laddtryck
Inlägg: 192 Blev medlem: ons maj 02, 2007 10:34 am
Ort: Sandefjord,Norway
Inlägg
av turbodart » ons feb 04, 2009 7:01 pm
hei! hur blir det med forstøvingen fra dysa med mettis när du kjør så langt rør fra dysa til innsuget? (dyse nr.3, som sitter ensom...)
Daniel Krüger
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » ons feb 04, 2009 7:19 pm
Sprutbilden kan bli lidande, men jag har kört långa hylsor förut på 1680 spridare med mettis och då märkte jag då inget problem med att bränslet föll ut på väggarna eller dylika fenomen.
Har för mig sprutbilden är lång och smal på 1680cc spridaren
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » mån feb 09, 2009 8:37 am
Måste skriva av mig lite.
Har ett konstigt fenomen som jag börjar bli trött på i verkstaden.
Varje gång jag skall ha nått eller jag plockar isär nått så försvinner alltid nått haha.
Igår plockade jag isär bränslepumpen för inspektion, idag skulle jag sätta ihop den.
Men två skruvar fattas, kan inte finna dom.
Känns ju underligt.
Hoppas små tomtarna kommer fram, sedan skall jag ta dom som gisslan i kompressorrummet och tvinga dom att spotta fram skruvarna.
Annars, vet ni vart man får tag på tumbult med "torx" skalle?
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198 Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Inlägg
av Kadett4wd » mån feb 09, 2009 9:14 am
lägg pumpen åt sidan en stund i en bra kartong eller nåt.
sen när skruvarna dyker upp så lägger du dem också i kartongen.
det kan ta sin tid, men har ingen tagit dem så dyker de upp..
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » mån feb 09, 2009 9:39 am
Tomtarna sitter i gisslan och jag har fått mina skruvar:)
Ännu en gång skall rättvisan segra
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100 Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik
Inlägg
av Hammarström » sön feb 15, 2009 12:01 am
Måste först gratta till ett grymt bygge,Sen en liten fundering visst åker du med aeromotive mekaniska bränsle pump vet du om en sån "orkar"suga om man har tanken bak? rätt lång sträcka ,Gkrafter o dyl. Tänkte montera den så lågt som möjligt i motorrummet i så fall.
Känns lite jobbigt med tank i motorrummet.
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537 Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:
Inlägg
av Tommy Luhr » sön feb 15, 2009 12:04 pm
Tackar!
Ja den skall kunna gå att använda tank bak.
Den suger ju pumpen så det skall inte vara några problem, tror till och med det står i maualen.
den finns på
www.aeromotiveinc.com
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100 Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik
Inlägg
av Hammarström » sön feb 15, 2009 7:32 pm
Tommy Luhr skrev: Tackar!
Ja den skall kunna gå att använda tank bak.
Den suger ju pumpen så det skall inte vara några problem, tror till och med det står i maualen.
den finns på
www.aeromotiveinc.com
Hittar inge info på sidan,men om vi leker med tanken att det är 2,5m bak till tanken o man accar med 1G då blir väl "sughöjden"för pumpen 2,5m,Om jag tänker rätt,låter lite mycke tycker jag,
Är det en kugghjulspump?Har du kvar Manualen?