bankörning och fest i maj INSTÄLLT

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Boost me
Lite mer laddtryck

Inlägg av Boost me »

Vi får hoppas på ett jäkla ös om det blir av knotish... längtar som fasen 8)
L.Jonsson

Bilen på garaget: http://www.garaget.org/?car=111287
Bild
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

banägaren har hört av sej nu till slut å banan var iallafall inte bokad den dagen så det verkar som vi kör på den 9de maj iallafall...
återkommer under veckan med lite mer ideer vi har angående regler, betalningsinfo osv.
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

den 9de maj blir det av :D

jag hoppas de flesta som vill komma är införstådda med vett å ettikett va det gäller körningen

bilen ska vara påställd å försäkrad.
*batteri som sitter fast skapligt,
*inte massa lösa delar som kan lossna på banan/flyga runt i kupeen, baslådor o dyl ska vara väl fastsatt.
*det sitter vettiga däck på (slick är ok, blankslitna vinterdäck =Inte Okej)

föraren ska ha körkort å vara nykter .

heltäckande klädsel gäller. dvs typ mc/mopedhjälm, nån typ av handskar, jeans och nån sweatshirt,
shorts och linne = inte Okej.

bilen ska ha ett avgasystem, ljudkrav på bana enligt lag är 95 decibel.
det är banägaren som i värsta fall kan komma in å avbryta körning om bilarna låter så pass att det riskerar att störa grannarna,
dvs kommer nån med en toppfuel v8 med öppna headers finns risken att denna inte blir utsläppt på banan.

det blir bankörning på den 2.1 kilometer långa "banan" om det finns stort intresse så kommer några timmar ägnas på eftermiddagen åt lite utslagningsrejs utan klasser på 402 meters strippen. (utan tidtagning)

betalning sker i förväg å ska vara insatt på kontot senast den 30de mars.
dyker man inte upp brinner pengarna inne då vi som hyr å arrangerar måste betala detta i föskott.
priset blir 400 spänn per person. i det ingår mat .och klubbtröjjor mm
vi vill inte ha dit allt för mycket "åskådare" så dem som ska komma är där för att köra.
givetvist får man ta med sej nån polare/flickvän osv.
den som kör bilen har inträdet betalt med dem 400 kronerna,

vi kommer troligen behöva lite flaggvakteunder dagen så polare som är med får gärna stå ett ass eller två under dagen. mer om det på plats.

mat kommer finnas i form av grillat

dem som vill får som jag skrivit tidigare i tråden gärna komma till norrköping redan på fredagen å stanna hela helgen,
jag har en gård en kort bit från norrköping, där finns obegränsat med plats för husvagn/tält eller liknande.
finns ett hus där (dock inget vatten/avlopp) som duger om man vill komma inomhus å sova luftmadrass eller liknande, eller för dem som är lite fina i kanten vandrarhem relativt nära.
grillfest på kvällen där alla som vill tar med egen mat/dricka.

och jag poängterar igen att detta är nått jag å mina närmsta kompisar anordnar enbart som en kul grejj där vi vill att folk ska få en möjlighet att testa gasa lite mer än man får på allmän väg, sen framförallt träffas å snacka lite skit å ta några öl tillsammans efteråt... :thumbright:

dem som är intresserade av att komma ska som sagt ha anmält sej/betalat den siste mars vilket är krav från banägaren på sista betalningsdagen...

skicka ett mail till mej på adresss
nikke40k@hotmail.com

det som ska stå med är
nickname
för och efternamn
vilken bil ni ska köra
telnummer

då får ni svar med betalninginfon och i betalningen skriver ni in samma uppgifter igen under medelanden så jag kan kryssa av betalningarna..

när det sedan är dags så kommer vi kryssa av en å en vid insläpp å göra en snabb besitknig av bilen å kontrollerar körkort osv. då kollar vi även körkort och bockar av listan med anmälda.

jag tror det är allt
hoppas så många som möjligt hör av sej ganska snart så vi ser om detta kommer gå att genomföra eller inte

//niklas
Senast redigerad av knotan den tor apr 16, 2009 9:28 am, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Användarvisningsbild
Jernström
För mycket laddtryck

Inlägg av Jernström »

bilen ska vara påställd å försäkrad.
*batteri som sitter fast skapligt,
*inte massa lösa delar som kan lossna på banan/flyga runt i kupeen, baslådor o dyl ska vara väl fastsatt.
*det sitter vettiga däck på (slick är ok, blankslitna vinterdäck =Inte Okej)
är det här regler som ägaren av björkvik ring har satt upp för evenemanget?
eller är det regler som du själv tycker är nödvändiga för att slippa div lik till bilar?

tänkte mest på skatt o försäkring, om de var någe banägaren krävde?
dom andra kan ju tyckas självklara.
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Reglerna är för att få dagen så trevlig som möjligt. Dels slippa sk. "lik" och för att de mer seriösa ska lockas i stället.
Mvh, Erik
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Det låter ju bra :thumbright:
Nu gäller det ju bara att få ihop något att köra med..

Skatt och försäkring är ju lugnt, så länge det inte krävs godkänd besiktning :wink:
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

asså vi vill ju inte uppmana nån att köra olagligt men :hihi:

att vissa bilar är svåra att få igenom svenskbesiktning tack vara motorn är ju en sak,

men det vi menar är att bromsar osv ska göra sitt jobb..

å som sagt mestadels för att hålla borta liken,

kommer nån i en rostig 240Gl med 3 plåtfälgar å ett "special spare" utan skatteuggla å avgasystem och kofångare hänger på trekvarten, då blir det stopp redan vid insläppet,

jag tror ni förstår vad vi är ute efter

ang. försäkring är det ju ifall olyckan är i fartgen å det skulle uppstå personskador så vill vi iallafall att ni har en trafikförsäkring,
även om det inte täcker bilens skador så förhoppninvgsvis kan man få nån form av ersättning för personskador , detta får vi ju verkligen inte hoppas händer såklart!!!
Användarvisningsbild
Jernström
För mycket laddtryck

Inlägg av Jernström »

när avgörs det om det finns intresse för 402m körning?
anmäler man sig till antingen bankörning eller stripp eller både och så man ser direkt om det finns intresse?

känns ju ovärt för dom/oss som bara tänkt att åka 402m att kånka dit bilen och betala 400kr för att sitta där hela dagen
och hoppas att det ska finnas tillräckligt intresse för att ens få köra.. sedan om det finns intresse kanske det ändå bara
blir en liten utslagstävling på slutet av dagen.. :doh:

för det verkar som banan är hyrd till 80% för bankörningen om jag uppfattat det hela riktigt? :roll:
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

ja det är absolut tänkt i första hand som bankörning
eventuellt avstätts sista timmarna innan hemfärd för att på skojja köra lite 402 meter som ett avslut på dagen...

ingen ide att åka långt om man bara vill köra 402 meter som sagt, tyvär,

ingen i min umgängeskrets kör sån typ av rejsing så det intresset är rätt svalt...
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

knotan skrev:
kommer nån i en rostig 240Gl med 3 plåtfälgar å ett "special spare" utan skatteuggla å avgasystem och kofångare hänger på trekvarten, då blir det stopp redan vid insläppet,

[/b]

Hade du skrivit 740 gl där så hade Jimmy Fjänt/Jace/Synt/Insane passat in på pricken, tror många nyköpingsbor sett denna orange/svarta Volvo 740 GL "Insane Volvon" åka i stan o skjuta bakaxlar,lådor,motorer o allt som går o förstöra, varit i diket/räcken/träd/murar/postlådor fler ggr än ronny o ragge, åkte på flygande besiktning nu för några veckor sedan och fick 29 2or!!!!!!!!!!!!!Iof inte så konstigt när han klippt mitt räcket på motorvägen 2ggr p.g.a att han sladdat fram o tebaka o lekt batman...
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

Rydberg skrev:
knotan skrev:

[/b]

Hade du skrivit 740 gl där så hade Jimmy Fjänt/Jace/Synt/Insane passat in på pricken, tror många nyköpingsbor sett denna orange/svarta Volvo 740 GL "Insane Volvon" åka i stan o skjuta bakaxlar,lådor,motorer o allt som går o förstöra, varit i diket/räcken/träd/murar/postlådor fler ggr än ronny o ragge, åkte på flygande besiktning nu för några veckor sedan och fick 29 2or!!!!!!!!!!!!!Iof inte så konstigt när han klippt mitt räcket på motorvägen 2ggr p.g.a att han sladdat fram o tebaka o lekt batman...
han låter som ett bra typexempel på vem man INTE vill ha dit :thumbdown: :hihi: :lol:
jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

Ingen ide att Liket Racing kommer då :hihi: :doh: Annars får du mappa den snällt så att bromsarna hänger me Knotilainen :shock:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

jonny_h skrev:Ingen ide att Liket Racing kommer då :hihi: :doh: Annars får du mappa den snällt så att bromsarna hänger me Knotilainen :shock:
Vad har det med mappningen att göra, får väl motorbromsa :hihi:

Ska iaf bli jävligt roligt att få rasta bilen lite, sen om skiten håller är ju en annan sak :thumbright:
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
jonny_h
För mycket laddtryck

Inlägg av jonny_h »

Jo man brukar ju få komplettera med motorbroms :twisted: Som sagt om det håller är tveksamt! Mange din är ju så gott som skottsäker fifan
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Skriv svar