Litt deler er også kommet på plass over en liten stund:
Dobble slim vifter til cosworth radiatoren:
Megasquirt II med extra koden, og loddet om til litt ekstra stæsj, som f.eks. lunchkontroll, shiftlight, viftestyring, 4bars map sensor, utganger for 4stk seperate coiler +++
Rådene
Elring skjærkant toppakning
Spesialbestilte stempler
synd at delene blir "borte" inni blokka
Innsuget er nå ferdig tilpasset, mangler bare å få sveiset det sammen:
Wastegaten har fått rør sammen med grenrøret:
Div koblinger og slanger:
Tilton pedalboks med tilton pumpe (di 2 andre er restet):
Måtte "sette" på litt koblinger og se hvordan det kanskje blir baki:
Også ett bilde av sånn motorrommet ser ut for tia:
Fant også ut at det ikke går med xc90 bremseskivene, da felgene mine bygger ganske mye innover. Så etter leting fant jeg ut noen skiver fra bmw kunne passe! Så ista hentet jeg skivene. 325mm så str er jo passe og innpresset ser riktig ut! Så imorra skal jeg levere disse til en som skal borre opp nytt senter:
Det meste av delene til motoren er nå ferdig tilpasset og lagd, så ista blei motoren løftet ut! Så nå skal den ikke inn igjen før motorromm er lakka og ferdig, og motoren er ferdig monter og lakkert
Noen bilder:
Har fått vasket ned å demontert alt i motorrommet, slik at det bare er å sveise igjen alt av hull og sparkle:
Bakplate er modifisert, slik at den ser orginal ut på utsiden og rør på andre:
Har også fått på forstilling osv, så ista blei bilen tatt ned fra bukkene den har stått på i 1 år. Må se litt hvordan ting blir og hvor god klaring det er til diverse ting osv (Er ikke helt den høyden bilen blir, bare satt ett sted).:
PS. skal rydde nå, veit det er sjuuukt møkkete/rotete
også ett bilde som jeg blir glad av
sveiset igjen alle hull og slipt ned alle sveisene:
så er det sparkel:

Håper å bli ferdig med sparklinga imorra, må få litt fortgang nå...våren kommer fort
Di resterende bremsepumpene kom igår, så nå er det bare å få lagd fester til pedalboksen:
Begynte også på "platene" på torpedoveggen ista, lager disse helt slette.(med unntak av der ratt akselen går) men gikk selvfølgelig tom for gass på sveise apperatet, så da blir det satt på vent til får ny gass..
sparkle og slipe tar en stund når det er så mye kriker og kroker, men må bare bruke den tiden som det tar..hehe! Fikk lagd plate i torpedoveggen på passasjer siden, skapt asfalt matter, funnet litt rust og satt på beholderne til bremse og clutch pumpene.
noen bilder fra idag: