7,50 140 med mettis4:a & lenco> startad film sid 99

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

så här stod det visst:
Gravity feed the pump by mounting it lower than the fuel cell.
Utilize AN-10 size high pressure fuel lines, fittings and o-rings for all connections from the
fuel cell to the engine.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av Hammarström »

Tommy Luhr skrev:så här stod det visst:
Gravity feed the pump by mounting it lower than the fuel cell.
Utilize AN-10 size high pressure fuel lines, fittings and o-rings for all connections from the
fuel cell to the engine.
Okey,tycker det verkar lite osäkert att suga bak ifrån tanken,Vill ju inte tappa soppatrycket om man skulle lyckas få till en bra 60fot.
Så Jag tror jag åker vidare med elpumpar.
Tackar för hjälpen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

men jag är bra säker på att det är en del bilar som åker med denna pumpen och tanken bak, vet inte om dom har förpumpar eller vad dom har men tror widarstrand (eller vad han heter med 1400hk m5motorn) åker så, Pirre med kolfiber c70in har pumpen konstigt monterad ( oljefällan till vevhus vent på volvo) det funkar ju för motorerna håller.
Men tror förpumpen bör vara av grövre kaliber, den räcker väll till 2500 förgasarhästar eller nått liknande, hur många elpumpar gör det?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Mattz Larsson »

Pirres tank sitter fram och högre en pumpen.

Mattz
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

jag hade min 'rons pump' fram och tanken bak.
pumpen var lägre monterad än tanken.

det funkade,,, men var ett h-e att få igång den så den började bygga tryck.
jag körde den med halva motorvarvet.
med nyladdat batteri funkade det, men det har man juh bara tills efter första starten.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

min startade direkt bara man fick igång den efter tomt system.
Den kunde stå flera dagar då och den startade direkt.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Kolla detta! Detta tror jag ar den basta losningen, om man tvunget ska aka med tanken i skuffen och mekanisk pump.

http://www.watermanracing.com/remote_mo ... _drive.htm

mvh
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

uppdatera någe nu tommy :lol:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

hehe, jag väntar tills jag har nått riktigt matnyttigt att visa:)

Skall göra några mer timmar i garaget med den så skall ni få se vad som hänt, det är att en del :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Tommy Luhr skrev:hehe, jag väntar tills jag har nått riktigt matnyttigt att visa:)

Skall göra några mer timmar i garaget med den så skall ni få se vad som hänt, det är att en del :)
hoppas det e värt väntan :roll: nä men har du räknat med att köra i sommar?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tjena!
Tänkte jämt skriva några rader om projektet, kanske att jag tar någon bild och lägger ut sedan, har ju kameran med mig för en gångskull till verkstaden.

Annars håller jag på med remtranssmision osv.
Väntar på ny turbo som kanske är i hamn om några veckor.

Annars går det segt, kanske skulle skriva upp kontonummret här så man får in bidrag.
Avsaknaden av pengar är total.
Hårt att vara egenföretagare i början på året.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Remtrasnsmission, ska du bygga en remjohan :hihi:

Kunde inte låta bli :wink:
Riff
För mycket laddtryck
Inlägg: 140
Blev medlem: sön aug 28, 2005 9:05 pm

Inlägg av Riff »

Akkurat ferdig og lese hele tråden. :)

Mektig imponert.
Fortsett slik
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

:roll:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja jag vet att det är stillestånd.
Kan ju säga som så här, slut med tjejen sen 4 år så det är liten motivations svacka nu.

Men Pratade med Christer här om dagen och turbon är på gång :thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Låst