hej hej det va länge sen nåt hände här men det har varit mkt den sissta tiden men idag har jag satt ihop en b20 som jag hade i min epa traktor för ett tag sen har bytt topp och så...
motorn är en b20-74års modell borrar till 2,1liter b21 ans kolvar och sen M-stakar det sitter en R-kam i meee
toppen är med 38,5 och 46 ventiler sen är det dubbla ventilfjädrar med stålbrickor. Maximalt bearbetade insugnings- och avgaskanaler. och sen dubbla su
om jag tror rätt så vill du ha lite bättre förgasare? Men du har inte funderat på insprut från en 740gl?
du ni glömde megafonen i min bil i går, haha. kan lämna den i käll.
haha nej nej det här är ett par gammla riktiga förgasare hehe duger bra till den här motorn får vi hoppas nej ventilerna är bra det ser bara ut så på kortet
hej det har varit väldet lungt med amazonen har inte gjort så mkt men börja idag igen jag håller på och spackla upp bakskärmarna sen hela bakdelen det är nästan klart på en sida nu så det har hänt lite iallafall,
hoppas att på att den ska vara grundmålad om någon vecka
Roger Persson skrev:he he.. Dubbla su på en sån fin topp..? Du måste skojja? Besiktning setup?
Britterna har väl beräknat att de ska räcka till cirka 175 hk rätt preparerade på en motor av den här storleken, så visst GÅR det förvisso...
men den där motorn som det sitter dubbla su på är inte så stor den är på 2,1 lite med R kam steg 3topp mer än så är det inte. Får väll bli webrar senare på den just nu står den bara för jag vet inte vad jag ska ha den i...