Yamaha ex 670

Allt inom snöskotrar
Adrian
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Yamaha ex 670

Inlägg av Adrian »

Hej!

Jag har renoverat och satt ned en 670H.O -99 i en yamaha ex 440. Har lite funderingar kring utväxling. Jag kör med ex:ns sekundär och transmision. Den går bra, provade den riktigt för första gången i lördags. Skoterklubben hade annordnat så man kunde få testa att köra 380m och se sluthastigheten efter det. jag hade 125km/h, jämförelsevis hade pantera 1000 120km/h, rx1 -04 125km/h, nytro 120km/h.. vad kan toppfarten vara med orginal utväxling och ca 8200v på min bastard?

mvh adrian
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende

Inlägg av stecka »

Fränt som fan måste jag säga. Vad kör du med för utv samt drivhjul även delningen på drivhjulen?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Fränt! Är det problem med transmissionen om det börjar piskas lite ?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Adrian
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Adrian »

jag kör med orginal matta, drivhjul, transmision m.m... det enda som inte är ex är motor och primärvariator... Har sträckt mattan ganska duktigt, kuggar ändå över när jag kör i djupsnö eller får lite fäste.. måste göra nått åt drivningen, jag har en orginal matta som det sitter spikdubb i liggandes=)
ganska intressant att köra med 128hk och bladfjädring faktiskt!
Användarvisningsbild
stecka
Forumsberoende

Inlägg av stecka »

de jag hittar så ska det sitta 17 på lilla drevet och 29 på stora och då har jag räknat på 8 kuggars drivhjul samt std delning 2.52 och med 1:1 på variatorerna (där dom trivs som bäst) så vid 8200 så ska den teoretiska farten vara 147km/h
Adrian
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Adrian »

tackar! ja det räcker nog till gott och väl=) tänkte testa med en gps i fickan nån helg när det är hårt underlag. såg att det är en veteranskoter tävling i junsele med olika klasser. Såg inte ut som om jag passar in i nån klass. Jag tror det ska vara samma transmision i min som i srx 440. då kanske den håller för lite bättre grepp..
Perka
För mycket laddtryck

Inlägg av Perka »

Du har ingen bild på åket??
Saab 9-5 SC -05 / Ford 20M -69
Adrian
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Adrian »

jag har utmanat en kompis i mårn på race, han har en blizzard 9500+ med 9700+ motor i.. då ska vi både filma och ta några bilder, lägger upp lite här efteråt...
har för mig 9700:an är angiven till 115hk, så det kan bil ett jämnt race=)[/img]
Adrian
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Adrian »

gick fint idag, märks att ex:n är lätt, spöade blizzarden ordentligt! har tyvärr inga bilder från racet, men jag har några bilder från när den är halvklar samt en dålig film från förra helgen.. http://www.youtube.com/watch?v=mVxk5j9apr8
Skriv svar