Mi16 Turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

Peppe >> 12,62@188 blev min bästa repa.
Jag blev 2:a i klassen så det var kul för en bonn trimmad
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tox skrev:Peppe >> 12,62@188 blev min bästa repa.
Jag blev 2:a i klassen så det var kul för en bonn trimmad
Citerar mig själv "Så jävla överdrivet bra". Hur det nu låter? Men det är ju bra jag menar .. :D
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

Tack för det Peppe .. men fästet var inte mycket bättre än på klockis .... du får nog sälja mig ett ägg ;)
Användarvisningsbild
Turbo_Rekord
Lite mer laddtryck
Inlägg: 26
Blev medlem: sön maj 29, 2005 8:50 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Turbo_Rekord »

hehe den där snurran skulle man haft i en peugot 205 har för mej att Mi16 passar direkt på lådan :evil:
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tox skrev:Tack för det Peppe .. men fästet var inte mycket bättre än på klockis .... du får nog sälja mig ett ägg ;)
Jag såg att det var lite klent med fäste.

Men dom limmade ju inte banan speciellt seriöst heller. Men det var ändå en bra tid, jag blev ialla fall glad.

Du skulle fått varva maskin lite till så du slipper att stoppen jävlas med dig så "tidigt" då det väl spinner.

- Ägg ska vi inte beblanda oss med, bättre preppad bana säger jag :D

Jag blev då glad över tiden som sagt, var skit roligt att du placerade dig så väl dessutom.

Även glad att se Boström, Jens, Söderlund, Simon e.t.c.
Användarvisningsbild
Jckssn
Forumsberoende
Inlägg: 513
Blev medlem: lör nov 06, 2004 8:36 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Jckssn »

Turbo_Rekord skrev:hehe den där snurran skulle man haft i en peugot 205 har för mej att Mi16 passar direkt på lådan :evil:
Men orginallådan i 205:orna är inte mycket att hurra för.

Jag har på gång en 205 Mi16 (utan turbo dock) men dom går rätt bra även med sugmotor :).

Grymt roligt att se bilen i Piteå, riktigt bra ös i den!
DIRAVI
Lite mer laddtryck
Inlägg: 21
Blev medlem: mån jul 26, 2004 12:41 am
Ort: Gräsmyr

Inlägg av DIRAVI »

Kul se dig här efter prat på besiktningen i går, gick lite tungt för dig med besiktningen va? kanske ses ute i helgen.

//Magnus (besiktade kompisens gula 99'a )
Varför nöja sig med en vanlig bil
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.
Men det torde väl snart åka en vevstake ut genom blocket ;)
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tox skrev:Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.
Men det torde väl snart åka en vevstake ut genom blocket ;)
Helt sjukt grymt Inge!

- Den här åkturen måste bara bli av :)
Användarvisningsbild
Armin
För mycket laddtryck
Inlägg: 191
Blev medlem: lör nov 06, 2004 9:26 pm
Ort: Västerås/turbocity
Kontakt:

Inlägg av Armin »

vill ha lite info på maskinen din..

vad är det för block? stakar kolvar??
Supra singelturbo homemade edition 9,65/263kmh
Borg warner 86mm 2010 1147whp 1115Wnm
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil ;)
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan :lol:
Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.
Bild
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Vad kör du för sprut/tänding samt aggregat?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

sprut orginal med tillskottsprut 4 extra 511cc spridare, tändning orginal .. den går inte att ställa, knacksensor är orginal.
Garret T4b med eftermarkands turbinhus ... V-trim kompressorn ... P-trim på turbinen.
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Tox skrev:Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil ;)
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan :lol:
Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.
Haha ;)

H-profil är det bästa ;)
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

yep yep ... Peppe
En stor stark Hprofil stake :wink:
Bild
Skriv svar