Mi16 Turbo
- Turbo_Rekord
- Lite mer laddtryck
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Jag såg att det var lite klent med fäste.Tox skrev:Tack för det Peppe .. men fästet var inte mycket bättre än på klockis .... du får nog sälja mig ett ägg
Men dom limmade ju inte banan speciellt seriöst heller. Men det var ändå en bra tid, jag blev ialla fall glad.
Du skulle fått varva maskin lite till så du slipper att stoppen jävlas med dig så "tidigt" då det väl spinner.
- Ägg ska vi inte beblanda oss med, bättre preppad bana säger jag

Jag blev då glad över tiden som sagt, var skit roligt att du placerade dig så väl dessutom.
Även glad att se Boström, Jens, Söderlund, Simon e.t.c.
Men orginallådan i 205:orna är inte mycket att hurra för.Turbo_Rekord skrev:hehe den där snurran skulle man haft i en peugot 205 har för mej att Mi16 passar direkt på lådan
Jag har på gång en 205 Mi16 (utan turbo dock) men dom går rätt bra även med sugmotor

Grymt roligt att se bilen i Piteå, riktigt bra ös i den!
Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.
Men det torde väl snart åka en vevstake ut genom blocket
Jag har bytt stressfläkt och fick dit större spridare på tillskottet igår så jag kunde ladda på lite.
Vet någon om man tjänar på att höja oktantalet, man borde inte göra det så länge det inte spikar eller att man gör det för att kunna ladda ännu mer.
Jag har mappat in den nu och det ser ut att fungera bara gött med 2.1bar i maxladd, så lite argare känns den iaf. Nu ska jag bara försöka snickra dit en bättre Ic.

- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
Helt sjukt grymt Inge!Tox skrev:Hmmm ... yep dom var lite gnälliga gillade inte extra pumpar, catchtankar och lustgas solinoider, dom var inte ens säkra på att det var en pug motor. Men det är fixat och den är besiktigad och glad.
- Den här åkturen måste bara bli av

Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan
Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.

H-profil stakar det får Peppe ha i brallan

Hmmm dom lovar regn i Mantorp på lördag, så jag sitter och fundrar, det skulle vara djävlig om man kört nästan 100mil och enda man får göra är att se en blöt bana. Men mest troligt så åker jag i morgon mot södern med grodätar räsern.

Vad kör du för sprut/tänding samt aggregat?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Kontakt:
HahaTox skrev:Standard block, stakar o vev ... 8v 1.9 gti kolvar ... de e ju en bonnatrimmad bil![]()
H-profil stakar det får Peppe ha i brallan![]()

H-profil är det bästa