I korta drag så inførskaffades en Mercedes 16V som låg i molekyler. Allt var urrivet ur karossen inkl elen som tyværr var klippt øverallt och bortom all ræddning. Fick dærfør tag på en 2,6a som jag rivit elen ur. Det var ju tyværr en automat och 6 år nyare. (Otroligt vad mycke som ær annorlunda) så det blev en del klurande før att bygga om elen før att passa i 16 ventilarn. Motor hærva var det ju ingen panik med iom att den blir komplett ny med ett Vems till sprut/tændning. Ett annat aber var att 16 ventilarn var fullsmetad i utrustning, tex Elstolar fram (båda) med dubbelt minne!

Bil-byggsats!


Føre

Efter

Delrin bussningar i både fram & bakvagn...



Lackat lite hær & dær men hela karossen ska in på hel-lack snarast. Han som skull lacka nu vecka 9 brann garaget/lackboxen ned før i førra veckan! Bilmekar-Gudarna jobbar helt klart emot mig...


Højdpunkten (eller lågvatten-mærket, allt efter hur man ær lagd) kom nær jag fick tag på færgkoden før att kunna lacka broms och brænsle-røren i original-færgen.



Lite nya delar som inførskaffats..
Fræsigare bromsar, Alu-ok som satt på EVO-bilarna.

Annat plock..

yadayada.
Nu till turbo bygget och mina funderingar...

