Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Mattias J skrev:även nytt sprut har inhandlats föresten .. ett gammal hederligt Haltech E6A,, skönt att gå tillbaka till något man reder ut :)
Fegt att inte våga prova MS :)
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Mikael S skrev:
Mattias J skrev:även nytt sprut har inhandlats föresten .. ett gammal hederligt Haltech E6A,, skönt att gå tillbaka till något man reder ut :)
Fegt att inte våga prova MS :)

ja det är sant he he... men nu kör man på grejer som man kan innan och utan till, så får man inte några otrevliga överaskningar :)

bilen är klar förutom att jag ska kasta på härvan i motorutrymmet och kasat i ett par spridare .. sen blir det mappning om vädret tillåter
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

underbara 5 timmar har gått och man har äntligen fått fason på haltech härvan...

GODE GUD!! ibland undrar man vad människor sysslar med :shock: .. den här härvan var så fruktansvärt ihop pundad så det liknar inget annat jag tidigare skådat...

ska börja lägga in den i bilen imorgon, kommer köra med en saab fördelare med inbyggd hallgivare som är omgjord för att passa fiaten... fördelare blir det för enkelhetensskull, slippa triggerhjul och dylikt..
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

eftersom jag hade lite krux med att lager och veven var paj sisst jag hade itu maskinen och kompisen mölldersteds såg ännu värre ut, så var vi nere och mätte upp vevstakarna idag... dom var 1/10 MILLIMETER för stora i storänden :shock:

konstigt att man slagit i sönder vev och lager... en jävel på att mäta dendärninga PARNER!!! :evil:
PSIMotor.
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende

Inlägg av E34 RRT »

vad skall det vara för spel mellan lager och vev? altså standard mått?
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

E34 RRT skrev:vad skall det vara för spel mellan lager och vev? altså standard mått?
har inte det i skallen men, hur som helst så är vevstakarna katastrof... ska kasta dom och sätta i original
PSIMotor.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

vore ju en sak om det var normalt spel, men skiljer det från orginal så måste det ju vara fel...?
har du pratat med parner om han inte kan beställa hem nya? ifall du har kvitto borde de gå på garantin..?
kul att du jobbar vidare me bilen!
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av moeller »

Vi vet inte om mattes vevstakar är fel i måtten för vi mätte bara mina så han får riva motorn o kolla :doh:
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

larsat skrev:vore ju en sak om det var normalt spel, men skiljer det från orginal så måste det ju vara fel...?
har du pratat med parner om han inte kan beställa hem nya? ifall du har kvitto borde de gå på garantin..?
kul att du jobbar vidare me bilen!

hejsan...

i och med att atoränden är för stor så klämmer inte staken fast lagret vilket leder till att låsningarna kommer slås av och snurrande lager som följd, vilket hände jimmies.

min hade bara fått allmänt lagerpaj efter alla genomslag pga för stort spel...

vi har idag mätt upp jimmies spel med nya cheva 350 lager och nu är det bra, så det får jag och göra om det skulle visa sig att mina är åt helvete.

köpte mina stakar i anndra han genom en snubbe på lancia delta forumet så jag har inget kvitto på dom tyvärr,, sen är dom ganska gammla oxå , har haft dem ett tag nu kan man ju säga.

ska ringa han i dagarna och förklara för han att han får kanske sätta ut informationen på sin sida att folk måste köra med cheva lager för rätt spel.

hade jag vetat detta från början hade jag handlat Eagle stakar till en jänke v8 och kört med dom, dubbelt så många stakar till 70% av vad parners blaj grejer kostar.
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

som misstänkt så är det fel mått på mina stakar oxå... så kan det gå när man mäter och ritar upp grejerna med en blött tumstock ...
PSIMotor.
Användarvisningsbild
khracing
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av khracing »

:( :( :(
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda

Kristian Hesselmark
Användarvisningsbild
khracing
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av khracing »

Mattias J skrev: .
.

Stort tack till Kristian KHracing och Tobbe TheDagger som hållt i den hemliga insamlingen med grejer till mig ...
men naaaw.. du e ju värd det... jag glömmer inte när du hörde av dig på natten när jag hade lite problem för ett tag sedan ju !

:?

snart skall vi ut & :revs: :ferrari: :lakrits:
RWD EVO 600+ hk, snart med BMW M3-låda, nej... NU med BMW M3-låda

Kristian Hesselmark
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

när toppen ändån var av igår så passade jag på att schimsa in ventilerna då packningen till kammhuset hade satt sig och spelet var obefintligt.

nu är det alla tiders igen :thumbright:

ikväll så ska jag försöka ta mig ned till Murre purre med dom enorma testiklarna och se hur exaktare hur mkt storänden felar!

en posetiv grej med det hela är att cheva lagerna är bredare än fiat lagerna vilket gör det perfekt för stabil och bred oljefilm :)
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

lite uppdate kanske...

bilen är strax klar för mappning,, får hoppas att det går bra :hihi:

sen har jag gjort en topp till en uno förare i norr

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
PSIMotor.
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

en high performance eloxerad fuelrail har byggts för att mata mina 1680cc spridare med e85

kanske inte den snuggaste men väldigt fungerande och billig :thumbright:

Bild

Bild
PSIMotor.
Skriv svar