volvo amazon 66 B20 weber

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha
team weber power
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

weber-power skrev:klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha
undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
David_B
För mycket laddtryck
Inlägg: 345
Blev medlem: tis aug 05, 2008 7:32 pm
Ort: Emmaboda, typ

Inlägg av David_B »

M45 är helt klart "enklare" att köra med...
Hade orginal m40 i min ammiz, men den körde jag slut på på under 500mil :twisted: med orginal motor :doh:
David B
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

Rydberg skrev:
weber-power skrev:klart de går köra m40? beror ju på hur man kör och hur man växlar va.. :wink: :lol:

long live the långspak :thumbright: haha
undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:
varför byter du inte själv till m45 om du säger m47 är dålig :hihi: haha
sen att hitta sprängkåpor till dom är inte så jäkla lätt, kommer iofs upp på blocket ibland men de är inte ofta å dom kostar därefter :thumbright:

nog tjatat, tillbaka till ämnet tack :thumbright: :D
team weber power
b20_freak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: sön jul 01, 2007 8:28 pm
Ort: Fjugesta

Inlägg av b20_freak »

Helt rätt alex, kör M40 låda. klart de håller om man kör någorlunda me skallen. De flesta som åker nationella 142 or osv. åker ju m40 i 170-220hk B20 motorer så varför skulle det ej gå på gatan. tar ju ändå bara ett par timmar att byta :D Gamla M45:orna är ju sista riktiga lådan med ordentliga lägen. m46 o m47 är oftast sopp-slevar allihop. M40:in har ju lägst utväxling av dem alla också. kör hårt! :thumbright:
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

weber-power skrev:
Rydberg skrev: undra varför alla byter till m45 lr värre när dom trimmar, hmm måste vara lilla mathias som är grym på o växla, lär mig :thumbright: :lol:
varför byter du inte själv till m45 om du säger m47 är dålig :hihi: haha
sen att hitta sprängkåpor till dom är inte så jäkla lätt, kommer iofs upp på blocket ibland men de är inte ofta å dom kostar därefter :thumbright:

nog tjatat, tillbaka till ämnet tack :thumbright: :D

Som jag alltid sagt, M47 för körbarhet till o från träffar/race/jobb etc. :doh: :wink:
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende
Inlägg: 797
Blev medlem: lör feb 04, 2006 8:47 pm
Ort: Kalmar // torsås

Inlägg av weber-power »

b20_freak skrev:Helt rätt alex, kör M40 låda. klart de håller om man kör någorlunda me skallen. De flesta som åker nationella 142 or osv. åker ju m40 i 170-220hk B20 motorer så varför skulle det ej gå på gatan. tar ju ändå bara ett par timmar att byta :D Gamla M45:orna är ju sista riktiga lådan med ordentliga lägen. m46 o m47 är oftast sopp-slevar allihop. M40:in har ju lägst utväxling av dem alla också. kör hårt! :thumbright:
jag menar de :thumbright:
team weber power
b20_freak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: sön jul 01, 2007 8:28 pm
Ort: Fjugesta

Inlägg av b20_freak »

Ja precis :D m40 är allt bra skottsäkra,kanske inte emot vrid men det finns det ändå inte i en B20 :twisted: :wink:
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

amazon bakvagnen har lätt för att stutsa men undviker man det duger m40 till över 200hk
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
alex
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 62
Blev medlem: ons jan 02, 2008 3:21 pm
Ort: örebro/vintrosa

Inlägg av alex »

helt rätt b20freak m40 håller bra bara man växlar lungt och känner så växel går i och kopplar så ska det hålla bra :P sen som du säger alla rallybilar åker med m40 låder och det håller bra... sen nu vill jag inte börja kapa upp karnantunnel för få plats med en m45 låda för då får inte spakstället plats :twisted: sen så får vi hoppas på att det blir lite vrid med är ju iallafall 2,4liter det vissar sig sen i bromsbänken..
b20_freak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: sön jul 01, 2007 8:28 pm
Ort: Fjugesta

Inlägg av b20_freak »

yes :) . ja du lär nog kunna plocka några kg vrid ur 2,4 L . lite annat än min 2,0 :hihi:
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

alex skrev:helt rätt b20freak m40 håller bra bara man växlar lungt och känner så växel går i och kopplar så ska det hålla bra :P sen som du säger alla rallybilar åker med m40 låder och det håller bra... sen nu vill jag inte börja kapa upp karnantunnel för få plats med en m45 låda för då får inte spakstället plats :twisted: sen så får vi hoppas på att det blir lite vrid med är ju iallafall 2,4liter det vissar sig sen i bromsbänken..
Alla dom jag känner som kör/körde 140 och amazon hade m400 eller m40 rakskuret, och klart rakskuret håller bättre :wink: ....
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
b20_freak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 84
Blev medlem: sön jul 01, 2007 8:28 pm
Ort: Fjugesta

Inlägg av b20_freak »

Rakskuret var nog för dem som hade lite fetare plånbok :) . om en tittar på rallyfilm från 80-90tal så är det ca 1 utav 20st 142/amazon som har rakskuret. kostar ohyggligt mycke, lite synd. vet en kille från karlskoga som åker 142, 226hk b20 2,0 och rakskuren m40, den går bra, jävligt bra.
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

b20_freak skrev:Rakskuret var nog för dem som hade lite fetare plånbok :) . om en tittar på rallyfilm från 80-90tal så är det ca 1 utav 20st 142/amazon som har rakskuret. kostar ohyggligt mycke, lite synd. vet en kille från karlskoga som åker 142, 226hk b20 2,0 och rakskuren m40, den går bra, jävligt bra.
på 80-90talet ja :wink: bygger inte alex sin nu, jag e osöker men jag tror nästan d? :lol: :thumbright: ...Skitsamma om denna växellådsdel, dumt o förstöra hans tråd med debatt om d, kör på m40 du :P
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!


Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
DruTTeN
Forumsberoende
Inlägg: 646
Blev medlem: tor feb 08, 2007 3:54 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av DruTTeN »

Rydberg vars ska man hitta en rakskuren m40 då ?? dom växer inte på trän :thumbright: .

Näe kör på m40 du , 1an perf , 2an i baksätet o 3an i handskfacket , =)
Inget slår skön sången från Webrar!
Skriv svar