ni pratar om att fräsa ut och lägga pianotråd pp på blocket och ått om o-ringar? är de för att sänka kompet eller?
någon som vet kan väl beskriva de lite nämre=)
tacksam för svar.
o-ringar
De är väl för att slippa blåsa topppackningen såfort man laddar lite extra med turbon har jag för mig. De är ju betydligt billigare än att beställa specialpackningar från andra sidan jorden! Sänker kompet gör man inte i alla fall.
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Att ha O-ringar på en sugmotor är mindre lönt.
Läs speciellt den här tråden:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ht=oringat
Sök annars på "oringat" så hittar du en del läsning.
*** Tråd låst ***
Läs speciellt den här tråden:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ht=oringat
Sök annars på "oringat" så hittar du en del läsning.
*** Tråd låst ***
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.