Is-sm (strömsund) och morjärv/överkalix

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag tror att fästet på isen med långnabb oftast är överdrivet, så jäkla bra fäste är det inte.

kjell spann bort sig i sista starten, ca 5000rpm i starten bruka han ha tror jag?

skulle gämföra fästet med dåliga däck på oljegrus vad jag sett.

skulle jag låna kjells däck på min 142 så tror jag det i bästa fall skulle gå att åka en 3.8-4.5sec 0-100?

på gatan med dot däck så kan jag under rätt förutsätningar klämma av en hög tvåa till hundra medans framhjulen lättar lite ettan tvåan, och en mitten tvåa på klistrat med sliks på en perfekt start med ca 1.45sek 60 fot.
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Jens Gustavsson skrev:jag tror att fästet på isen med långnabb oftast är överdrivet, så jäkla bra fäste är det inte.
Just i start ögonblicket är det inte så bra fäste....slirar lite grann :hihi:
men sen när det väl kommit iväg :twisted:

Bägge BMW åkarna Fredrik Thiger och mecken Nicklas har ju vridit av ett antal drivaxlar i starten. Har för mig att Gunnar pajjat nått drev i starten han också....så nog är det fäste alltid.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

super7 skrev:
Jens Gustavsson skrev:jag tror att fästet på isen med långnabb oftast är överdrivet, så jäkla bra fäste är det inte.
Just i start ögonblicket är det inte så bra fäste....slirar lite grann :hihi:
men sen när det väl kommit iväg :twisted:

Bägge BMW åkarna Fredrik Thiger och mecken Nicklas har ju vridit av ett antal drivaxlar i starten. Har för mig att Gunnar pajjat nått drev i starten han också....så nog är det fäste alltid.
jag tror att det oftast beror på däckstutts? sällan man ser nån med hjullyft i starten iallafall :lol:

jag skulle gärna utmana israce åkarna i starten på is med min 142 om jag fick låna ricktiga däck, skulle va fränt tills första kurvan iallafall :) .

eller så kan man ju utmana kjell eller gunnar till sommaren på en 201m repa på gatan :thumbright:

jag tror jag har nå ideer som kan hjälpa kjell i starterna men de talar jag inte om här :)
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jag har sett en isracebil framhjulslyfta.. Mats savilahti när han hade en 3liters sugmotor för kanske 4-5år sen. Minns hur jvla coolt de var. Nä nog är det fäste Jens.. Testa nån repa med långnabb så känner du. Det är inte direkt rallydäck killarna har. Det 'är 23mm nabb ner i isen..
Dänniz 073-8447664
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

"tror"

400+hk bilar som knappt orkar spinna loss bör ju innebära en hel del fäste eller hur. :roll:

Finns en värld utanför rattlåsrace där det handlar om annat än max laddtryck på högsta möjliga varvtal ;)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Jens Gustavsson skrev:sällan man ser nån med hjullyft i starten iallafall :lol:
Tror inte det skulle vara några problem att ordna hjullyft på isen....men det skall ju fungera att svänga också :wink:
SebastianW
Lite mer laddtryck

Inlägg av SebastianW »

du kan välta om du har felinställd fjädring o för slö bil... så fäste är det...
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Krullis skrev:du kan välta om du har felinställd fjädring o för slö bil... så fäste är det...
Jo exakt. Hitta de här nyss, http://www.nsd.se/nyheter/kalix/artikel ... Id=4503363

Bilder mot eftermiddagen
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

nån moderator som har tid ork intresse får ordna upp så bilderna ligger på höjd o inte sidled. Ska käka nu. Men filmerna kommer senare..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing

Inlägg av HaLinG »

Jens de var vell plus grader där ?
jag körde ju i lördags och då var de plusgrader det är inte änns hälften så bra fäste då spann på 4an ibland

PS inväntar kylan då blir de och testa igen då måste du ju komma ned ensväng :thumbright:
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

några rullar. Kunde inte ladda upp alla klipp. O särskilt inte det enda HELA racet ja filmade i långnabben.. den var för stor.. Ska nog youtube:a den..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Nu jvlar 180mb amatörrulle på is :hihi: http://www.youtube.com/watch?v=aoli5ETPons

Sista racet i överkalix. Hela racet.. Långnabb.
Dänniz 073-8447664
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

hej kompis film finalen långnabb mojärv bifogar länk

http://www.youtube.com/watch?v=a12Nlgev ... re=channel
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Dennis Öhman skrev: En rolig grej att veta Jens. I morjärv gick Kjells grenrör av. Och han fick bra mycke mer att åka med då :hihi: Detta är allvarligt alltså. Be han nu kasta 4-2-1 grenröret i skogen och trycka på ett redigt 4-1 8)
hans gammla rör hadde sett sina bättre dar jag och peter L håller nu på att bygga ett nytt åt kjell.

jag har räknat en hel del på det och vi ska försöka få motorn att varva bättre utan att tappa allt för mycket över 5000rpm som är det lägsta rpm som används under ett race.
Skriv svar