Micke Södergren

En liten presentation av er själv (frivillig)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21737
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

obs! glömde säga att kk3 kammen kräver rätt inställning, extraktor-grenrör och friflödande avgasrör.
Cupra
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis dec 02, 2003 4:39 pm
Kontakt:

Bilen går bra ...

Inlägg av Cupra »

Nu går bilen som den ska .... Bara lite små justeringar kvar ....

Jag har stoppat i en ENEM V16 kam istället för min KK3. Vilket verkar ha varit ett bra val.

Men ... den är riktigt svårstartad......När det är 5-6minus så är den näst intill omöjligt...att starta..

Som det är nu så står tändningen på ca 10gr vid 1100varv.

Tänkte kolla med ENEM idag om hur kammen skall stå..

Åter kommer med mer info .... :roll:
Sommar: Seat Cordoba Cupra
Vinter: Volvo 360 Coupé B230F 2xWeber 45
P-O
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 98
Blev medlem: tis feb 01, 2005 10:41 pm
Ort: Hällevadsholm

häftigt

Inlägg av P-O »

Det verkar va en häftig 360.. kan tänka mig att den går bra he he
Plast härdar kropp å själ
dezzan
För mycket laddtryck
Inlägg: 439
Blev medlem: tis dec 14, 2004 11:42 pm
Kontakt:

Inlägg av dezzan »

Förgasarna får inte luta för mkt neråt, de ska helst ha en 7 graders lutning uppåt, annars blir flottörnivån fel. Prova justera den.

Sen så har jens rätt i att dina huvudmunstycken är för små (lämpliga till 2 liters motor), men jag skulle nog sätta dit ca 160-170 huvudmunstycke till den kammen till att börja med för att inte riskera ett haveri.
38mm halsring, kanske 40. och 45-50 pumpventil. 100 verkar väldigt stort.

Sen skulle jag ställa upp förtändningen mot 15 grader på tomgång, för att få en snygg tomgång, om den nu inte går fint på 11, beronde på vad du har för kompförhållande?? 11:1 skulle nog va lämpligt om du tänker köra på 98 oktan.
Max utslag på tändningen ca 30-35 grader.

Ska inte va några stora problem att få den att gå bra med den vassare kammen.
Användarvisningsbild
anto
För mycket laddtryck
Inlägg: 187
Blev medlem: mån jul 26, 2004 1:40 am
Ort: Hörnefors

kk3

Inlägg av anto »

Hej jag fick aldrig min motor att funka med kk3 kam häller fast jag ringde o kollade hur den skulle ställas in med kent. :evil: Nu kör jag med SPM kam och det funkar kanon :D
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

trevligt, fick inte urlen att funka där bilderna låg bara...
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Cupra
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: tis dec 02, 2003 4:39 pm
Kontakt:

Inlägg av Cupra »

Jag har bytit mina huvud till 155 har jag för mig, samt pumpventil till 50.
Resten är som jag skrev ovan ....

Kompförhållandet har jag ingen större koll på vad det är nu .... Troligtvis en jävla massa .... :? Kolvarna som sitter i har jag dålig koll på vad det är. Dom har en liten urgröpning på typ 1-2mm. Och toppen är planad runt 4mm.

Ang min hemsida så är den borta. försvunnen. väck ... . :( Jag hade en disk krach.. Orkar jag någon gång i framtiden, så ska jag göra en ny...

Pratade med ENEM igår ..... Kammen skall stå 1.6mm lyft på insug vin ÖD.
Så nu är det bara fram med indikatorklockan och mäta lite ... :)

Ska försöka återkomma med lite bilder och en och annan film ....

Mvh
Micke S
Sommar: Seat Cordoba Cupra
Vinter: Volvo 360 Coupé B230F 2xWeber 45
Micke Södergren
För lite laddtryck
Inlägg: 5
Blev medlem: lör mar 08, 2008 9:25 pm
Ort: Stockholm

Ny bil. Volvo 360 4x4 Megasquirtad

Inlägg av Micke Södergren »

Nu har vi fått fart på nya bilen.

Det är en Volvo 360 4x4 (gammal rallycross bil)
B230FK.
SPM stakar.
940 org topp, grenrör & turbo.
Portad 531 är på G. Även en HX35.
Megasquirt 1 V3
2 skivig koppling.

Ferguson fördelnings låda
BMW 3.0 diffar

http://www.youtube.com/watch?v=XdMtRtiie1M
Volvo 360 4x4
Skriv svar