Bra tips! Har visserligen dragit nya kablar och allt men får kolla riktigtMattias J skrev:kolla ström matningen bak vid pumpen så den inte dalar.
Mikael - Ford Capri 2.9T: Helt nytt motorkoncept sid 25
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2796
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Är det vid 4500 rpm. även på höga växlar ?
På 635an sög pumpen luft om man drog på med mindre än 20-25 liter i tanken, men "bara" på 1,2 och 3an, och detta inträffade vid ca 3500rpm. antagligen för att Maxvrid troligen ligger där.
Men din pump kanske sitter bättre placerad långt bak i tanken ?
På 635an sög pumpen luft om man drog på med mindre än 20-25 liter i tanken, men "bara" på 1,2 och 3an, och detta inträffade vid ca 3500rpm. antagligen för att Maxvrid troligen ligger där.
Men din pump kanske sitter bättre placerad långt bak i tanken ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Daniel-635 skrev:Är det vid 4500 rpm. även på höga växlar ?
På 635an sög pumpen luft om man drog på med mindre än 20-25 liter i tanken, men "bara" på 1,2 och 3an, och detta inträffade vid ca 3500rpm. antagligen för att Maxvrid troligen ligger där.
Men din pump kanske sitter bättre placerad långt bak i tanken ?
Omkring där, skulle tro att vridmax infaller där nånstans också. Har bara testat upp till trean än.
Pumpen sitter ganska långt fram i tanken men i en fördjupning, har sett så mycket sämre lösningar som har funkat för andra men är väl min sedvanliga tur när det gäller den här bilen (haft den i 6år kört 500mil)
Ok gör om gör rätt då
Eftersom förra lösningen inte blev bra fick det bli en riktigt fläns med skruvar och ett rör ner som skvalpskydd, tyvär gick det inte att svetsa fast det i botten så gjorde det så tätt jag kunde mot tankbotten, var ut och testade bilen och hör och häpna, det funkade! Går rätt bra också kan man säga
Dock så hade jag bara 8-10 liter i tanken och efter nått varv börja det dryga sig igen så blir att tanka upp nån dag och mappa klart och märker jag att problemet återkommer när bilen går på tvären så blir det en catchtank, har redan klart för mig hur det ska göras nu!
först själva locket med förskruvningar och bränslepumpen

Sen flänsen jag svetsade utav helsike på, samt tätat med kemisk metal (lite svettigt jag vet men funkar)

Och så här blev det då med tanken på plats

Eftersom förra lösningen inte blev bra fick det bli en riktigt fläns med skruvar och ett rör ner som skvalpskydd, tyvär gick det inte att svetsa fast det i botten så gjorde det så tätt jag kunde mot tankbotten, var ut och testade bilen och hör och häpna, det funkade! Går rätt bra också kan man säga

Dock så hade jag bara 8-10 liter i tanken och efter nått varv börja det dryga sig igen så blir att tanka upp nån dag och mappa klart och märker jag att problemet återkommer när bilen går på tvären så blir det en catchtank, har redan klart för mig hur det ska göras nu!
först själva locket med förskruvningar och bränslepumpen

Sen flänsen jag svetsade utav helsike på, samt tätat med kemisk metal (lite svettigt jag vet men funkar)

Och så här blev det då med tanken på plats

Mikael S skrev:Det är nu jag saknar en smiley som håller för örona och säger lalalalalalalala

kul att det går framåt , väntar på sladdfilm he he .. jag trodde själv att jag skulle sätta i sprutet och köra , istället får man riva och mäta upp stakarna

PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Idag var en polare och jag ut och justerade till mappen en smula. Nu håller den stabilt bränsletryck och allt, så med en vettig mappning får jag nog bort lite misständningar som är kvar
Dock tycker jag den inte härjar så mycket. Men kan bero på svetsad diff, stel bakaxel samt nya däck? Är lite ovan med stel, har mest åkt med delad bakvagn
Film -> http://www.garaget.org/video/51ic77ap1fzr
Dock tycker jag den inte härjar så mycket. Men kan bero på svetsad diff, stel bakaxel samt nya däck? Är lite ovan med stel, har mest åkt med delad bakvagn
Film -> http://www.garaget.org/video/51ic77ap1fzr
Hej Michael
Fedt projekt du har udført.
Jeg går selv og tænker på og lægge en Ford Scorpio V6 motor i min Amazon, men jeg ved at Volvo har rimlig skrappe krav til hvad de vil godkende, så jeg er bekymret for motorvægten.
har du nogen idè om hvad den motor vejer ?, evt. med en automatgearkasse ?
Mvh. Lasse Nielsen, Danmark
Fedt projekt du har udført.
Jeg går selv og tænker på og lægge en Ford Scorpio V6 motor i min Amazon, men jeg ved at Volvo har rimlig skrappe krav til hvad de vil godkende, så jeg er bekymret for motorvægten.
har du nogen idè om hvad den motor vejer ?, evt. med en automatgearkasse ?
Mvh. Lasse Nielsen, Danmark
Den är säkert tyngre, en B20 väger nog lika mycket som en pinto fyra skulle jag tro så är nog rimligt att säga 200kilo
Hur som helst så säg den glädje som varar
Hade ett litet missljud när jag var ute och åkte sist och detta var vad som mötte mig när jag hissa upp bilen

Dock är det ingen effektrelaterad sak utan har slagit i en kant i garaget när jag backade ut. Men bytte lådan idag och nu funkar det igen, dock fick jag ett litet durrljud under acceleration istället som måste undersökas.
sen blev det till att konsument testa växellådan rejält
Gjorde ett gäng starter med launchcontrollen och flatshift funktionen. Måste sägas att Flatshift var sjukt fränt. Jag trodde jag växlade fort innan, men det var ingenting motför med flatshift. Föresten höll lådan fint att kliva av på launchen, smacka i tvåan och trean i rad på varandra och åka och hasa
Hur som helst så säg den glädje som varar
Hade ett litet missljud när jag var ute och åkte sist och detta var vad som mötte mig när jag hissa upp bilen

Dock är det ingen effektrelaterad sak utan har slagit i en kant i garaget när jag backade ut. Men bytte lådan idag och nu funkar det igen, dock fick jag ett litet durrljud under acceleration istället som måste undersökas.
sen blev det till att konsument testa växellådan rejält

Gjorde ett gäng starter med launchcontrollen och flatshift funktionen. Måste sägas att Flatshift var sjukt fränt. Jag trodde jag växlade fort innan, men det var ingenting motför med flatshift. Föresten höll lådan fint att kliva av på launchen, smacka i tvåan och trean i rad på varandra och åka och hasa

Har tampats lite med dålig topplockspackning men nu är bilen på väg ihop igen.
Plockade ut lite grafer ut Megatune för den som är intresserad.
Översta är min gamla sierra med helt orörd maskin och 350cc spridare. req_fuel 9.2
Understa är min capri med trimpinne och portade toppar samt 440cc spridare: req_fuel 8.0
Är riktigt stor skillnad. Jag har mappat båda bilarna till lika lambda över hela registret. Nån kanske har några tankar om vad skillnaden kan bero på mer än topparna och kammen

Plockade ut lite grafer ut Megatune för den som är intresserad.
Översta är min gamla sierra med helt orörd maskin och 350cc spridare. req_fuel 9.2
Understa är min capri med trimpinne och portade toppar samt 440cc spridare: req_fuel 8.0
Är riktigt stor skillnad. Jag har mappat båda bilarna till lika lambda över hela registret. Nån kanske har några tankar om vad skillnaden kan bero på mer än topparna och kammen

Tja verkar som jag skriver för mig själv mest här men lägger upp en film då och ser om nån är intresserad?
färdigmmappad till 1bar vilket blir mitt maxladd i sommar
http://www.youtube.com/watch?v=0fIGWeQqkfg
Finns att ladda ner på www.skogenracing.com
färdigmmappad till 1bar vilket blir mitt maxladd i sommar
http://www.youtube.com/watch?v=0fIGWeQqkfg
Finns att ladda ner på www.skogenracing.com