Skulle åka till garaget ikväll för att slipa/maskera den invändigt, men av någon konstig anledning blev det varken dera.
Började med stötdämparbytet bak, blev jäkla krångligt då dämparen sitter i fjädern, och hylsan i nederkant (innerhylsan i bussningen) är instoppad i navet. Den ville inte lossna hur jag än bar mig åt så förra gången jag var i garaget fick jag kapa ned gamla dämparen i småbitar, efter en del strul fick jag dock dit den "nya" nu ikväll som kom från en bakvagn jag har vid sidan av. Tog nog minst 4 timmar då allt strulade.
David som jag delar garage med var bussig och lånade ut sina däck/fälgar som han hade över så jag har något att rulla in på besiktningen med. Så jag skiftade runt om och fick äntligen ner den från pallbockarna Som vanligt hajar man till över "vad låg bilen är" (oavsett om det är en jeep man sänkt ner)..
Så här ser bilen ut nu på backen med fälgar:

Sedan ägnade jag mig åt småpyssel monterade bl.a. spolarvätskekärlet.
Upptäckte att jag hade två varianter:

Det blev den mindre av dom. Har ic/tryckrör kvar så jag gjorde ett nytt fäste för den då det inte passade på original längre:

Hade tagit bort alla slangar för munstyckena i huven jag hade tidigare så jag letade fram en ny som jag fick ägna mig åt att tvätta av ett bra tag då den var full av fågelskit. Som tur är har jag ett par liggandes. Var lagom bökigt att montera den ensam men det gick.
Nu är även torpedväggen lackad, ska bara hitta på något vettigt sätt att fästa elen på:

Monterade även kylaren (dieselkyl) och byggde lite rör för den eftersom jag kapade sönder dom sist i samband med isbilsprojektet:

Färdigt:

Blev inte så mycket gjort ikväll då min 20minuters powernap efter jobbet råkade bli 2timmar(!) Men helgen är inte över än

Mvh