Ser jävligt bra ut
Golf Mk1 GTI 1.8 16v Turbo - 436whp - Nya bilder
- Beeemerboy
- För mycket laddtryck
-
Riskokaren
- Ganska mycket laddtryck
Ballt bygge, skall bli intressant och se när du får laddtryck med en GT40.
Honda F20 motorn med gt3076 och .82a/r avgashus gav laddtryck vid ca 4300-4500 varv. Detta med ett gjutet grenrör.
Hur mycket törs man varva motorn när det är klart?
Hur är Star-Trek tejpen att linda jämfört med vanligt svart bandage?
Honda F20 motorn med gt3076 och .82a/r avgashus gav laddtryck vid ca 4300-4500 varv. Detta med ett gjutet grenrör.
- vejne
Man ska kunna varva 9500varv med ventilfjädrarna jag använder så varv stopp kommer väll hamna där nånstanns.Vesslan2000 skrev:Ballt bygge, skall bli intressant och se när du får laddtryck med en GT40.
Den är kanske lite mer svår lindad en vanligt bandage.
Golf 1 GTI Turbo
-
Riskokaren
-
Riskokaren
- maranello
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
nja, duktig värmeledare vet jag inte
aluminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
det är därför man sätter alutejp på tex fjäder tornet i motorrum, om du har en varm turbo som ligger tätt inpå tornet menar jag.
eller har jag fel?
mvh
det är därför man sätter alutejp på tex fjäder tornet i motorrum, om du har en varm turbo som ligger tätt inpå tornet menar jag.
eller har jag fel?
mvh
/// JoNi Performance Parts
Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se
KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
www.jnpp.se
- Beeemerboy
- För mycket laddtryck
Aluminium blir varmt fort och lika så kallt fort..maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
eller har jag fel?
mvh
Det där Aluminium tjäfräset som är på "varför betala mera" bandaget "bränns" delvis bort, tar inte lång tid innan det ser ut ungefär som vanligt *s*
Det kommer bli ketchup utan dess like och hjulspinn herrejösses deluxe..svårkörd? JA!
- vejne
Aluminiumen sitter kvar ganska bra, men man ska undvika att tvätta med högtryckstvätt på det för då lossnar det ganska omgående.Beeemerboy skrev:Aluminium blir varmt fort och lika så kallt fort..maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
eller har jag fel?
mvh
Det där Aluminium tjäfräset som är på "varför betala mera" bandaget "bränns" delvis bort, tar inte lång tid innan det ser ut ungefär som vanligt *s*
Det kommer bli ketchup utan dess like och hjulspinn herrejösses deluxe..svårkörd? JA!Fränt? JA!
Sen är det klart det blir hjulspinn men kommer ju köra ifrån dig utan problem
Golf 1 GTI Turbo
-
Riskokaren
Vad menar du med svalt ämne?maranello skrev:nja, duktig värmeledare vet jag intealuminium är väl ett svalt ämne, alltså det är svårt att värma upp och när det väl är uppvärmt så svalnar det fort.
eller har jag fel?
mvh
Varför man sätter alutejp på annan yta nära heta delar är delvis för att det är ett skyddande skikt som tar upp värmen och att tejpen ofta är blank, då reflekterar den inte bara synligt ljus utan även en del av värmestrålningen.
Aluminium är visst en bra värmeledare i sig (inte lika bra som koppar eller silver), därfär används det tex i kylflänsar. Ett ledande material "känns kallt" när du tar på det och föremålet i fråga är kallt. Prova att lägga handen på en bit frigolit eller ull jämfört med en bit solid aluminium i -20C.
Sen påverkar värmekapaciteten hur fort ett föremål blir kallt när man låter det svalna i en kallare omgivning, inte bara hur ledande det är.
Jag kan förstå om Star Trek tejpen är avsett för att skydda ytor från närliggande heta objekt, men att ha aluminium på själva föremålet som är hett verkar knasigt. Är den som impregnerad med aluminium eller är det ett tunnt ytskikt?
- maranello
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
jag tror vi menar samma sak. bara olika beskrivningar. jag tänker mig alu som en bra värme"av"ledare men det kanske heter värmeledare, har ingen aning.
jaja keep on going Vejne
mvh
jaja keep on going Vejne
mvh
/// JoNi Performance Parts
www.jnpp.se
www.jnpp.se
-
Riskokaren