Halloj!
jag har upptäckt ett problem med min 142:a, det har varit såhär, om man har sladdat, så har den börjat lukta bensin, oftast när man sladdat åt vänster, jag har inte fattat varför, sen har det varit rinnmärken vid tanklocket, och jag spiller inte när jag tankar (inte så mycket iaf)
så igår så va jag på en kompis jobb och vi pillade lite med våra bilar,
b la. så hittade vi ett oljeläckage på hans Audi 80, rosthål i oljetråget, syntes inte men det rann olja därifrån!!
men så plockade vi en ljuddämpare på min bil så den dönar lite mer =) sen hade vi med oss 2 halvkassa däck och en filmkamera (filmen blev kass så den kommer inte läggas upp!) så vi brände lite däck o så med min bil, sen ville kompisen köra lite och jag fick filma, han snurrade en hel del åt vänster och då såg jag varför den luktar soppa!! den formligen sprutade bensin ur tanklocket!!
vad kan man göra åt detta?? lite jobbigt så den släpper lättast åt vänster!
sen så ska den trimmas när jag fått pengar, den orkar ju inte dra loss däcken när man står still!!
funderar på F-kam (har en liggandes) och dubbla SU så de är hyfsat billiga..
142:a som läcker soppa vid tanklocket
142:a som läcker soppa vid tanklocket
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..
va in till stan idag och va in på både mekonomen och volvo, packningen hade utgått, nytt tanklock kostade över 200:-, det är pengar jag inte har =( så jag va in på en skrot och frågade honom, han hade ett tanklock, men packningen var även den stenhård, men han gav mej ett tips om att man kunde ta en gummislang klippa av en bit och kränga på, så det har jag gjort, får se om det funkar, vore bra om det gjorde det!
Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet..