stroka eller ej?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Mr. 142
För lite laddtryck

stroka eller ej?

Inlägg av Mr. 142 »

tjena!

Jag funderar på att ha:

B20 -72 92mm
vw kolvar 39.6´mm komphöjd
Org. vev
Org. stakar

eftersom org. komphöjd är 46 och vw har 39.6 hur tycker ni att ja ska göra? stroka veven till 86mm eller längre stakar? eller plana blocket?
ja tänkte köra med en tb03 turbo så ja undrar hur mkt ja ska höja
kompet eller ska ja köra org.? vet inte redigt vad turbon klarar för laddning, någon som vet? så kortfattat vad ska ja göra med bottendelen för att köra med tb03 turbon? ska ju köra med 92borr så är de vw kolvarna ja ska satsa på eller några andra?

klaga eller påpeka mitt tänkande så mkt som möjligt så man får någon ordning på dehär.

:wink: MVH[/i]
Användarvisningsbild
ama tic
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av ama tic »

Ska du köra med t03 så skulle jag satsa på b21 kolvar gör en sökning på sidan så hittar du nog vad du söker deta har diskuterats ett antal gånger.
Volvo p1800 1966

http://hem.passagen.se/gsson_carlink/
----------------------------------
Mr. 142
För lite laddtryck

Inlägg av Mr. 142 »

okej, jo jag har kollat runt, men får inte ihop de riktigt, så ja hoppas på att de finns någon snäll person där ute som kan ge mej lite råd, (helt ny på ämnet) :roll:

så.. borra upp till 92mm, b21 kolvar, org. vev, org. stakar (fast 24mm), t03 turbo, grenrör ifrån KL racing.

finns de någon som kan prota min orginal topp (B20A) för en slant
så den passar för mitt turbobruk? jens kanske?

va ska ja satsa på förgasare? alla råd är välkommna oavsett pris.

tacksam för om de är någon som svara och komemr med råd.. måste få någon ordning på dehär
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Mr. 142 skrev:okej, jo jag har kollat runt, men får inte ihop de riktigt, så ja hoppas på att de finns någon snäll person där ute som kan ge mej lite råd, (helt ny på ämnet) :roll:

så.. borra upp till 92mm, b21 kolvar, org. vev, org. stakar (fast 24mm), t03 turbo, grenrör ifrån KL racing.

finns de någon som kan prota min orginal topp (B20A) för en slant
så den passar för mitt turbobruk? jens kanske?

va ska ja satsa på förgasare? alla råd är välkommna oavsett pris.

tacksam för om de är någon som svara och komemr med råd.. måste få någon ordning på dehär
det enklaste är att köra med B21A-T kolvar och M stakar, annas så kan du toppdäcka som jag gjort på min motor. läs mer på http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... en&sidnr=1 tyvär har jag inte tid med någon portning i sommar. en modifierad stromberg funkar fint (enklast) med T3 upp till ca 200+hk.
Skriv svar