Batboat 23 - Volvo 16v N/A 2000cc
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
- Ort: Tingsdal
Ja det suger ju onekligen att det blev som det blev men ingen ide att älta detta fram o tillbaka utan det är bara att bita ihop och se till att det blir så bra som möjligt så att det blir någon racing i sommar.
Vi får lägga detta till erfarenhetsbanken bland allt annat mög:)
Positivt dock att sponsorsidan verkar lösa sig så att det blir det svettigaste motor alternativet som vi pratade om, bara synd att det var så lång leveranstid på delarna men då finns det ialla fall pulver att ta av sedan. Det känns ju bättre att kunna backa av lite effekt än att ligga på gränsen hela tiden.
Du kan slå en pingla till veckan då jag är tillbaka från spionage resan:)
Vi får lägga detta till erfarenhetsbanken bland allt annat mög:)
Positivt dock att sponsorsidan verkar lösa sig så att det blir det svettigaste motor alternativet som vi pratade om, bara synd att det var så lång leveranstid på delarna men då finns det ialla fall pulver att ta av sedan. Det känns ju bättre att kunna backa av lite effekt än att ligga på gränsen hela tiden.
Du kan slå en pingla till veckan då jag är tillbaka från spionage resan:)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Tja, han som har kolvarna hör inte av sig..
Vill du ha nummret själv till han och bombhota eller så?
Vill du ha nummret själv till han och bombhota eller så?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Hittade nyligen upplagda grejer om Ocke Mannerfelts båtar.
Del 1, 2 och 3:
http://www.youtube.com/watch?v=DH459_enBw8
http://www.youtube.com/watch?v=2aF2XLLOa_4
http://www.youtube.com/watch?v=8NdJouTq7r8
Det är nåt skumt med del 2 och 3, efter halva börjar den om så det är 5 och inte 10 min. Det är mest action och körning i 3e delen.
Del 1, 2 och 3:
http://www.youtube.com/watch?v=DH459_enBw8
http://www.youtube.com/watch?v=2aF2XLLOa_4
http://www.youtube.com/watch?v=8NdJouTq7r8
Det är nåt skumt med del 2 och 3, efter halva börjar den om så det är 5 och inte 10 min. Det är mest action och körning i 3e delen.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
vad bra, ge gärnet bara 

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- peppe
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 5059
- Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
- Kontakt:
Nu är mitt tråg färdig, så gott som. Det som fattas är att borra in en ny tempgivare.
Borrade ett gäng hål i mina plåtar, så oljan som hittar av sklavpskottet ska kunna rinnga direkt ner istället för att ta långa omvägen. Hoppas det funkar och att jag har tänkt rätt.
Kolven slipades till, samt blev monterad. Så nu behöver jag bara beställa nya vevstaksbultar (igen, tack volvo!! fu fu fu) samt bultar till svänghjulet
Då är botten klar.
Micke gör nog klart toppen rätt snart, jag måste bara överlämna materialet han ska göra den nya styrningen med, så då är det game on.
Mvh
Borrade ett gäng hål i mina plåtar, så oljan som hittar av sklavpskottet ska kunna rinnga direkt ner istället för att ta långa omvägen. Hoppas det funkar och att jag har tänkt rätt.
Kolven slipades till, samt blev monterad. Så nu behöver jag bara beställa nya vevstaksbultar (igen, tack volvo!! fu fu fu) samt bultar till svänghjulet

Då är botten klar.
Micke gör nog klart toppen rätt snart, jag måste bara överlämna materialet han ska göra den nya styrningen med, så då är det game on.
Mvh
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
- Ort: Tingsdal
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 11:14 am
- Ort: Tingsdal
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården