Var på tiden med ett nytt block oxå, upptäckte att alla ramlageröverfall börjat röra på sig.. hehe så de glappar fint i blocket nu..så nu blir det gördel. Lite tur i oturen att kopplingen gav upp så man inte körde mer, remskivan hade lossnat å vevstaksbussningarna hade gått ned sig igen

Har skaffat JM7 denna gång så jag hoppas de ska hjälpa, gjorde dem bara i nått enkelt lagerbrons i somras så de ser ut som de varit för mjukt material bara. Ett nytt svänghjul och remskiva är oxå under tillverkning.
Håller på att jobba fram en cad-ritning till en stödgördel nu, lutar åt 10mm tjock eller ska man gå på ännu värre? Men vem lämnar man till som kan vattenskära ut grejjorna?
Portat å flödat lite i toppen oxå, och som väntat så förlorade jag lite flöde när jag slipade bort JB-welden som börjat lossna i somras. Så belzona 1111 är beställt så man förhoppningsvis får tillbaka flödet igen.
Ja annars har jag byggt ny oljeretur, tryckrör å mekat dit en 150a generator. Haft VEMS-boxen på service hos PelleW, launchen har aldrig fungerat riktigt bra utan tändningen har fladdrat kraftigt så de har varit rena lotteriet vid varje start då laddtrycksmätaren studsat ett halvt kilo upp å ner hela tiden, så jag hoppas de blir ändring på de nu.
Orrez-->
Tackar, ja de finns en hel del att göra innan de blir nån körning så jag vet inte faktiskt. Mycke som kan strula å sen ska ekonomin räcka till..
Kjula verkar som ett trevligt ställe, är en bra bit dit men inget är väl omöjligt.