Silander: Det låter som ett spännande projekt. Du får starta en tråd då du kommer igång så man får ta del av bygget.
Ahapp, idag var det långfredag vad gör man en sån dag?
Wikipedia källa:
Sverige
Förr i Sverige skulle långfredag vara en "långtråkig" dag, då man skulle vara lugn och tänka på Jesus. Sveriges Radio spelade psalmer, men inte pop och rock. Även icke-troende märkte av detta, då förbud mot allmänna nöjestillställningar rådde fram till 1969, och affärerna var stängda.
..Vad passar då bättre än att slipa in kolvringar, det suger upptäckte vi.
Får tacka bror Johan för hjälpen med inslipningen, förövrigt hade vi ett ganska hemtrevligt garage idag. Vi fick lov att krubba pizza först så att vi skulle få något underlägg.. Eller hur var de nu igen..
Först fick vi dock lov att åka på Clas Ohlson och köpa en adapter till kolvringsslipen (tack Ulf Söderström för lånet). Någon som har ett bra svar på varför man har olika nätspänning lite varstans runt om i världen? T.ex. 110v på denna amerikanske pryl.
Väldigt behändlig sak, säljs utav Persåkers Speed Shop:
Det blev en hel dags jobb att få kolvarna färdiga, men nu är spelet perfekt för varje cylinder och ring så det känns bra. Jag fick även bryna av kolvarna då det var en massa otrevliga grader vid fräsningen för ventilurtagen.
Tack till Johan Svanholm också som lånade ut tången för att klämma på kolvringarna det underlättade, idag insåg jag att det fattas en del utrustning i mitt egna garage.
Till veckan sätter jag ihop bottendelen, mina lager/packningar/kedjor har kommit nu så jag ska bara beställa knaster så blir de nog Rock'n Roll.
Mvh