
Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nu e bilen 7.50 taggad för tre år framåt!! besiktade den idag. Och lyfte i motor och låda ikväll, så imorrn blir de å börja hänga på lite prylar i sakta mak.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 150
- Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
- Ort: åland finland
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Kommer ju krävas mer pinnar i chassit än nuvarande spec iaf, har du hört nåt nyligt om att nya regler kommer inom en snar framtid? Lät ju för ett tag sen som det kunde vara flera år bort.THE SHOP skrev:7.50 taggad 3 år! jo om inte förslaget på 8.90 för järn chassin börjar gälla nästa år
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Det som gäller i NHRA 7.50 och 8.50THE SHOP skrev:7.50 taggad 3 år! jo om inte förslaget på 8.90 för järn chassin börjar gälla nästa år
Och som jag förstår så blir det en övergångs period när det väl införs vilket innebär att ett besiktat 7.50 Chassie är godkänt till nästa bes alltså 3 år när man bes
Men sen är det ingen som vet vilket år det blir infört heller vad jag hört iallafall

- RichardGustavsson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: lör feb 14, 2009 3:44 pm
- Ort: Nyköping
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Nej de går mycke ryckten om detta. När jag skulle besiktiga mitt chassi så va de me vissa som sa så. Bla annat om balkchassi osv inte skulle gå 7.50. Sen frågade jag han som besiktigade bilen, och han hade inte hört någonting om detta då. De är ca 1år sen, så nu kan de ju ha hänt nått.T-27 skrev: Men sen är det ingen som vet vilket år det blir infört heller vad jag hört iallafall
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
det är mycket som är luddigt med reglerna tycker jag.. men de e som de e.
I finland får jag inte åka fortare än 8.50 ändå, dom har mycket hårdare regler vad det verkar, man måste ha funnycar korg för att få åka fortare..
Jag som egentligen e helt ny när det gäller dragracing, tycker att steget från 10.00 ner till 7.50 är ett alltför stort steg att bygga sig till om man är sugen på att bygga nytt. Borde typ finnas 9.0- 8.0.. ja ni förstå va jag menar
Sen känns nog 8.90 redan långt borta för mig, målet för i sommar är under tio, och drömmen är stadiga låg nia i framtiden.. Men som sagt, man måste ju ha en 7.50taggad bil för att få köra det... vad jag förstått, rätta mig om jag har fel!
Finns en tråd på kadetten på opelsportclub.se jo!
Har lindat grenrör, downpipe, och monterat det, och turbon samt olja till och från idag ivarjefall, så det händer lite med bilen oxå!
I finland får jag inte åka fortare än 8.50 ändå, dom har mycket hårdare regler vad det verkar, man måste ha funnycar korg för att få åka fortare..
Jag som egentligen e helt ny när det gäller dragracing, tycker att steget från 10.00 ner till 7.50 är ett alltför stort steg att bygga sig till om man är sugen på att bygga nytt. Borde typ finnas 9.0- 8.0.. ja ni förstå va jag menar

Sen känns nog 8.90 redan långt borta för mig, målet för i sommar är under tio, och drömmen är stadiga låg nia i framtiden.. Men som sagt, man måste ju ha en 7.50taggad bil för att få köra det... vad jag förstått, rätta mig om jag har fel!
Finns en tråd på kadetten på opelsportclub.se jo!
Har lindat grenrör, downpipe, och monterat det, och turbon samt olja till och från idag ivarjefall, så det händer lite med bilen oxå!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Bildbevis på att jag är lite i garaget ivarjefall
Mycket annat skit som ska göras på vårarna...

Går bra att fylla upp motorrummet på en 745a oxå har jag märkt, kändes som det fanns mycket rum när jag börja




I helgen ska jag se om jag kommer mig för att börja koppla elen och sprutet. Har även beställt en dragracepinne från svea-kardan nu.
Är anmäld till mälardalen#1 nu, så det börjar bli bråttom!


Går bra att fylla upp motorrummet på en 745a oxå har jag märkt, kändes som det fanns mycket rum när jag börja




I helgen ska jag se om jag kommer mig för att börja koppla elen och sprutet. Har även beställt en dragracepinne från svea-kardan nu.
Är anmäld till mälardalen#1 nu, så det börjar bli bråttom!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
nu har jag börjat grejja lite med bilens elsystem och börjat rycka lite i insprutningsystemet.
Kablarna lugger ut i motorrummet, spolarna, camsync, avgastemp, motortemp kopplat, resten kvar, sen får jag väl se om jag hittar på nåt att linda runt skiten sen så det inte ser så jävligt ut.

Elpanelen inne i bilen. Det mesta borde vara färdigt kopplat, sen får vi se om hela panelen smälter ihop när man kopplar på strömmen, bilel är inte min grej

Bröt till en instrumentpanel i farten oxå som brorsan kopplade sen, han ska ha stort tack som varit å hjälpt till lite denhär helgen!!
Lämnade utrymme för en mätare till om man skulle vilja ha en.

Behöver frisera till täckplåten lite på denhär sidan, ser inte bra ut

Fick ett ryck och ställde ner den på hjul oxå, det går inte att få med på bild hur jävla fet den ser ut!! Blev helt paff över hur låg denhär bilen egentligen är



Kablarna lugger ut i motorrummet, spolarna, camsync, avgastemp, motortemp kopplat, resten kvar, sen får jag väl se om jag hittar på nåt att linda runt skiten sen så det inte ser så jävligt ut.

Elpanelen inne i bilen. Det mesta borde vara färdigt kopplat, sen får vi se om hela panelen smälter ihop när man kopplar på strömmen, bilel är inte min grej



Bröt till en instrumentpanel i farten oxå som brorsan kopplade sen, han ska ha stort tack som varit å hjälpt till lite denhär helgen!!
Lämnade utrymme för en mätare till om man skulle vilja ha en.

Behöver frisera till täckplåten lite på denhär sidan, ser inte bra ut

Fick ett ryck och ställde ner den på hjul oxå, det går inte att få med på bild hur jävla fet den ser ut!! Blev helt paff över hur låg denhär bilen egentligen är




Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek