Jo det blev en del att göra kan man säga..
Så här såg domen ut, jag tröstade mig med att det säkert skulle fått plats ett par 2or till på samma papper och kanske satte jag dagens highscore. Men jag ger inte upp!
På vägen hem från jobbet stannade jag till hos en kompis för att kika lite då han höll på att montera kjolpaket på bilen sin. Då jag skulle fara så beställde han en burnis så jag tänkte leverera en som hette duga. Steg av koppling någonstans mellan gissningsvis 5-6000varv och då small det till BRA där bak! Såg något i backspegeln som flög ut där bak tiondels sekunden efter att jag ritat två stycken 1dm svartstreck istället för något som skulle vara dagens promood burnis.. Visade sig vara bakvagnsupphängningen som inte ville vara med längre, bakre fästet slets av.
Slutade med att jag spännde upp bryggan i bakkant med ett spännband och tuffade ner till garaget.
Lite av resterna:
Visste att jag hade en extra som satt på en lös bakvagn jag har vid sidan av, men den såg ut som skit. Vid en närmare titt så var även denna sprucken. Så jag tog och byggde om den som satt där innan:
Så nu är det stumt, bortsett från en 4mm gummibit mellan fäste/diff.
Sedan åkte det på ett par 195:or där bak innan jag rejsade hemmåt igen, jag ska allt åka häng i helgen
Pitbull:
Jag reggade bara med bur, såvitt jag förstått det så ska det gå att regga med turbo (om motorn har det original). En turbokonverterad t.ex. bmw-motor som ej har det standard blir dock svårt för att inte säga omöjligt i en bil nyare än -75. Såvida man inte reggar som ombyggt-/amatörbyggt fordon(?) vilket jag tycks hört kräver ombyggnad av hjulupphängningar och ev byte av bromsar runt om. Men jag är inte så insatt i den saken så jag överlåter det till någon annan.
Btw, jag som säljer xenonet.
Mvh