vill ha lite tips på hur jag kan trimma min dieselbil, typ vad räcker orginal turbon till? vad pallar diesel pumpen till? håller på svetsar en 3tums downpipe för att få lite bättre flöde på avgaserna.
Varför montera en större turbo,om pumpen ändå inte klarar av att pumpa bränsle för mer än 180-200hk,menar att den laddar ju bara senare,varför skulle det vara mindre effektivt med intercooler på diesel än på en bensin,har hört flera som monterat intercooler på traktorer o andra entreprenadmaskiner o fått mer kraft ur motorn o lägre bränsleförbrukning.
Rasmus 85 skrev:Varför montera en större turbo,om pumpen ändå inte klarar av att pumpa bränsle för mer än 180-200hk,menar att den laddar ju bara senare,varför skulle det vara mindre effektivt med intercooler på diesel än på en bensin,har hört flera som monterat intercooler på traktorer o andra entreprenadmaskiner o fått mer kraft ur motorn o lägre bränsleförbrukning.
håller med annars så skulle de ju inte sitta en jätte intecooler på lasbilar tex...
IC ska definitivt finnas på diesel, bordee finnas t.o.m på ug motorer
Jag vill inte ta ner humöret men vet med erfarenhet att bmw:s 2,4 dieseln håller inte länge ihop om man börjar plocka ut hästar på alvar, men en liten upptagning är alltid välkommen.
Hur mycket den håller för vet jag inte men orginal topplockspackning måste bytas ut mot något värre då den inte håller speciellt länge om man börjar plocka ut lite mer effekt.
ränka med 10-15000 om du ska skicka iväg pumpen och byta element, blir givetvis billigare om du köper ut delarna och byter själv. men då bör du veta vad du gör.
laddade 1,8 i min d24 tic men då sa toppackningen upp sig rätt fort.. men med max uppställt pump & lämpligt ladd så klarar man sig långt, beror ju förstås på va du ska ha bilen till.