Vem förutom jag i Norrbotten på detta forum är arbetslös?
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Vem förutom jag i Norrbotten på detta forum är arbetslös?
Några måste det finnas. Undrar vad ni har för planer? Ser jvligt mörkt ut på arbetsfronten i norrbotten. Till och med hitta sommarjobb verkar ute.. Finns det några förutom jag som vill dra igång något och skapa sig arbete?
Dänniz 073-8447664
Nja, kanske inte just nu, men går sista månaden på ett treårigt program riktakt mot fordonsindustrin, inte så jätteljus framtid med andra ord. Dessutom ligger det det några kurser och släpar... 

Arvid Bäcknert
Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras
If there was nothing wrong, there would be nothing right
Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras
If there was nothing wrong, there would be nothing right
- Robert Markström
- Forumsberoende
arb.lös sen juli -08. börjar bli väldigt less på å gå hemma : (
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jo känner samma. Varit hemma sen i November 08dock. ett halvår, men nog känns det att man är rastlös hela dagar. Och vilken bransh ska man söka sig till? A-kassan räcker knappast till mer än basics for surviving. Har någon några ideer på vad insnöade norrbottningar ska dra igång för verksamhet. Är på på det mesta.. Bara det ger jobb. Behöver cashen. Jag har visserligen min rulljans på sidan om men det ger inte mycket cash om man slår ut den kr/månad.Robert Markström skrev:arb.lös sen juli -08. börjar bli väldigt less på å gå hemma : (
Dänniz 073-8447664
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jo. Bor ju visserligen i kalix, men skriven ännu i överkalix. Men även om ja flyttar så verkar de svårt få jobb. Vet flera i lule som oxå släpar fötterna..nicke.t skrev:jo ja såg i en annan tråd att du e snickareskulle nog försöka flytta till en större stad om ja va du,men de e ju inte kul om man trivs där man bor.trist allafall å va utan jobb. mvh nicke.t
Dänniz 073-8447664
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Kontakt:
Men den stora återkommande frågan. Vad kan vi i norrbotten göra för att få arbete? Vilka krafttag ska till för att få jobb? Till och med i gällivare och kiruna verkar gruvorna gå tungt. SSAB lika så och dessutom ferruform i lule.. Vilka möjligheter förutom droger och sexhandel finns?
Dänniz 073-8447664