Motorn är en B23 med std kolvar,Bromsad till 566hk708nm@2.4bar.E85 som bränsle om de nu har en inverkan?Std oljepump.
Efter lite nattliga evenemang i helgen så+en del hårda provrepor så ser jag den vill söla runtflam fällan+ att oljestickan reser sej (10mm)
Antar att volvo inte dimensionera oljefällan för den nästa 4x effekten i b23an

Som de ser ut nu så har jag bara en slang från orig flamfälla till en vevhus but på kanske 0.8l! och alldeles säkert för dåligt flöde i burken,ca 16mm Id på slangen till burken med ca 10mm ut ur den.
Antar de e alldels åt helvete för dåligt flöde i burken.

Har länge klurat på detta nu,Funderat länga på att montera en slang till inloppet på turbon från burken, för att få nån form av undertryck iaf.Delarna bör ju inte ta stryck av de?
Har i dag beställt allt nytt som flammfälla och en oljesticka med rör! sedan ett filer från en Mikuni fugge, 48mm ID.

Men om jag nu ska suga in skiten i maskin igen kanske ja ska skippa de filtret helt? Känns inte som den ultimata lösningen de heller iofs,Eller att dra en slang med backventil från pelum till burken och på de visset suga ur den efter gas på drag, på de visset slipper ja ju tat igenom turbon och hela systemet, Då jag åker med en ganska töntig kam och har ca 0.5b i undertryck på tomgång 1000rpm så kanske även detta e en ide.
Funderar även på flera anslutnigs möjligheter på rödblocket,Vet att Tjernell prova med att köra en anslutning vid orig fördelare satt,dock va de alldels för mkt olja som rörde ig där.
Har själv funderat på mellan axelns ansluting för den mekaniska sås pumpen? men antar de e för mkt rörliga delar där med!
Ni som åker med lite pulver hur gör ni! vet att de finns många som åker med mycket mos i rödblock på forumet.
Lär ju knappast vara ensam om att vilja gå till botten med `detta?
Funderar även om oljetrycket har storinverkan på detta`?
Hoppas många vill ge sig in i disskusionen så jag kan blanda all go info och få tet denna gång.
Är väl igentilgen alldels för dum för detta men lär ju försöka

Vill bara påpeka att jag sökt på forumet utan nått vidare resultat,tycker denna tråd borde finnas redan

Mvh