Vem förutom jag i Norrbotten på detta forum är arbetslös?

Tjata om vad som helst .
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

starta nått eget nu känns som svårt läge.gäller väll å ha mycke kontakter å kunna lite av varje för å hitta jobb nu tror ja.
tel 0707149931
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

nicke.t skrev:starta nått eget nu känns som svårt läge.gäller väll å ha mycke kontakter å kunna lite av varje för å hitta jobb nu tror ja.
Jo absolut. Men finns det någon bransch som verkar behöva folk? Någon sida i sverige måste ju ha högkonjuktur förutom arbetsförmedlingen..
Dänniz 073-8447664
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

Dennis Öhman skrev:
nicke.t skrev:starta nått eget nu känns som svårt läge.gäller väll å ha mycke kontakter å kunna lite av varje för å hitta jobb nu tror ja.
Jo absolut. Men finns det någon bransch som verkar behöva folk? Någon sida i sverige måste ju ha högkonjuktur förutom arbetsförmedlingen..
mekonomen osv, bildels affärer går rätt bra :) i och med att folk lagar deras skrot istället för köpa ny bil i dessa tider går de rätt bra :thumbright:
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

då lär man starta egen bilmek för jobb på tex mekonomen eller liknande blir ju inte lediga så ofta.
tel 0707149931
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende

Inlägg av Stener »

Dennis Öhman skrev:Många elektriker här uppe går hemma.. vars i sverige finns du?
Håller till i Jämtland, Vet att det är ganska klent med jobb för snickarna men väldigt få elektriker som har blivit varslad här i kring. Men det beror delvis också på bristen på elektriker under högkonjunktur, Ifall dom varslar dom nu så lär dom nog söka sig någon annanstans och stanna där när det blir högkonjunktur.

Men med tanke på de senaste dagarnas börsnoteringar så verkar det som det kan börja att vända faktiskt, Får hoppas på det bästa.
Chevelle SS -65
Hasse
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse »

Är också arbetslös sen i aug -08, inte precis lätt att hitta nå jobb i dessa tider.
Användarvisningsbild
Rba
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Rba »

1800 skrev: Är det bilsystemteknik på LTU?
Är lite intresserad av den utbildningen...
Jupp, men har varit på distans från Arjeplog (finns inte mer). Har väl inte så mycke bra att säga om den.
Arvid Bäcknert

Min lilla lekbil: www.rearengine.com --> Avyttras

If there was nothing wrong, there would be nothing right
jol
Forumsberoende

Inlägg av jol »

Rba skrev:
1800 skrev: Är det bilsystemteknik på LTU?
Är lite intresserad av den utbildningen...
Jupp, men har varit på distans från Arjeplog (finns inte mer). Har väl inte så mycke bra att säga om den.
Arvidsjaurklassen finns ju fortfarande, och i Luleå
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Någon som har ideer då? Ska man börja jobba mer som indrivare åt folk e min tanke? Har eventuellt fått in en fot som övervakare åt skolungdomar som varit utsatt för mobbing/hot/våld osv. Med min gamla merit-tavla verkar de passa :thumbright:
Dänniz 073-8447664
volvo_144
För mycket laddtryck

Inlägg av volvo_144 »

Dennis Öhman skrev:Någon som har ideer då? Ska man börja jobba mer som indrivare åt folk e min tanke? Har eventuellt fått in en fot som övervakare åt skolungdomar som varit utsatt för mobbing/hot/våld osv. Med min gamla merit-tavla verkar de passa :thumbright:

stölder är väl bästa sättet nu under lågkojukturen.
förut fanns de ju en del sånna i överkalix numera är de väl lungnare där?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

idag e allt lugnt i ökx.. Tycker inte de finns någe mer än knark i omlopp. Särskilt ökx/kalix/lule.. Ökx har väl inte så många men eftersom de bor så lite blir % hög. kalix har ju mer pers inom den umgängeskretsen men dock så bor där väl i runda slängar 30tusen pers.. VS överkalix 4000..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Kronjocke
För mycket laddtryck

Inlägg av Kronjocke »

Dennis Öhman skrev:
Kronjocke skrev:Många i södra Sverige blir friställda nu,,,,Det verkar som om, "Det nya" Arbetarpartiet har glömt jobbarna,,,,
Jo minst sagt. Men vars finns du kronjocke?
Jag bor i Skellefteå. Men, jobbar åt en Göteborgs firma, runt om i hela Sverige,,och ibland på utlands trakt. Dom flesta jobbar kompisar är från,,,,,ja hela Sverige ?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Kronjocke skrev:
Dennis Öhman skrev: Jo minst sagt. Men vars finns du kronjocke?
Jag bor i Skellefteå. Men, jobbar åt en Göteborgs firma, runt om i hela Sverige,,och ibland på utlands trakt. Dom flesta jobbar kompisar är från,,,,,ja hela Sverige ?
okey, Vad gör du? Eller i vilken bransh är du? Låter inte helt fel åka landet runt. Gjorde samma i som snickare.. Men vars finns jobben i norr?
Dänniz 073-8447664
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Starta importfirma, importera tjejer från öst :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

j björk skrev:Starta importfirma, importera tjejer från öst :thumbright:
Men jag tycker de finns redan :hihi: iaf tjejerna från asiatländerna. Fy fan va hemskt ändå. Tex i överkalix där jag bor. Finns dom som aldrig lämnat kommunen och har en thailändska tex som är 30år yngre.. Stackars kvinna..
Funderar på drogmarknaden. Ser lovande ut här uppe. Kunder finns. Men vars fan köper man stachet? Man måste ju först få tag i tillverkaren typ så man har bäst pris/förtjänst.. Eller ska jag öppna torpedfirma.. Finns såna i landet har ja sett och pratat me några killar som jobbar som det..
Dänniz 073-8447664
Skriv svar