Behöver lite tips om volvo 240

Tjata om vad som helst .
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Behöver lite tips om volvo 240

Inlägg av W-Lock »

Nu äre snart dags att köpa sig en första bil och jag hade tänkt en volvo 240. dom går billigt och är roliga att köra. Nu äre ju då så att jag vill trimma den oxå. Då skulle jag behöva lite tips från er. Vart kan man hitta trim till 240? behöver inte va nått jätte avanserat trim bara den går bättre än orginal.

Sen om ni vet nån sida där dom har kjolar/bodykit till 240 så får ni gärna säga dom oxå :P

just de en sak till, nu från sävarturbo kanske har lust att hjälpa mig att trimma och sånt. är inte så jätte bra på de. ni har ju rätt mycke kunskap om volvo motorer :) ni kan ju va lite shyssta eftersom att min farsa sponsrar er :) (Skylt & Dekor) men men. de händer inget för än i slutet av sommaren så
240 power
Nipon
För lite laddtryck

Inlägg av Nipon »

Hej http://www.kgtrimning.com/ har trim delar till 240.
M.v.h nipon
Cassius
Forumsberoende

Inlägg av Cassius »

Snälla, skippa kjolar å sånt skit! Gör inte en redan oattraktiv bil ännu fulare!!

Ang. trim borde de väl vara enklast att bara skaffa en turbo motor, från en 240/740 Tic då. Borde inte kosta många kronor på skroten.. annars ska väl GLT motorn ge 130-140hk och de är ju då mer än vad std modellerna hade..

Vill du nu inte byta motor så är de väl dubbla knasare, vassare kam och extraktor grenrör som du ska börja med, sen får du plana toppen och putsa till kanalerna lite, alt. porta upp en aning! Kom bara ihåg att de är dyrt att trimma en sugmotor! Och all trimning innebär ökad bränsleförbrukning ;)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

hehe jo jag vet att de är dyrt. specielt när jag bara är 17 och fortfarande går skola :) men de ska nog gå bra ändå.

en fråga. vad gör man när man portar igentligen? de låter som att man typ gör nått mindre eller nått. men vad jag har förstått så äre tvärtom

som ni märker är jag inte så bra på motorer men. man måste ju fråga så man lär sig lite. kan va bra att kunna nått om motorer
240 power
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

W-Lock skrev:hehe jo jag vet att de är dyrt. specielt när jag bara är 17 och fortfarande går skola :) men de ska nog gå bra ändå.

en fråga. vad gör man när man portar igentligen? de låter som att man typ gör nått mindre eller nått. men vad jag har förstått så äre tvärtom

som ni märker är jag inte så bra på motorer men. man måste ju fråga så man lär sig lite. kan va bra att kunna nått om motorer
Man optimerar toppen för bättre flöde när man portar den. (tar bort material i den)
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

hehe okej då vet jag. va nästan så att jag förstog de. fast ändå inte. men men :)
240 power
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

:arrow: her er lite volvo tips.................. 8) http://www.b4you.no/ :wink: chat for all :twisted: den extreme volvotråden..... :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

även att jag är i norge varje sommar så förstår jag inte så mycke av vad som stog där men, tack ändå :)
240 power
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

okej nu har jag kollat lite på kgtriming.com och hittat lite små grejer.
ska köpa bilen inan vintern så att jag har nått att hålla på me under den kalla långa vintern.

vill veta vad ni tycker om de här

Kamaxel KG003
Topplock steg 2
Extraktorgrenrör typ 2

dessa grejer är från kg trimning

funderar på att köpa dubbla weber 45or oxå. fast de blir begangnat.
sen blire nå kolvar och vevstakar men får bli senare.

men vad tror ni om de här? fattas nått? nått fattas säkert.
hur många hk tror ni jag kommer upp till? vill försöka komma upp i 200hk. tror ni jag fixar de med dessa ellar?
240 power
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

:arrow: sett dette da...www.stenparnermotor.se :wink: har lite godis han med :o :roll:
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

hehe ja dom hade lite grejer. funderar på att köpa kamdreven dom har till b23. så de ser lite snyggt ut :)
240 power
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

ser ut som ett bra begynner oppsett som du har funnet.....har du el,tenning :roll: inte stifttenning :evil: sen så får du ha deg en crane coil..... :!:
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

jo jag tycker oxå de ser rätt bra ut. men jag funderar på om man kan strunta i toppen och bara plana å polera kanalerna på orginalaren. de kanske blir bäst om man köper en ny? kostar 8900 så jag vill helst inte men :/ om nån vet om jag skulle kunna köra på planat org topplock så säg de. skulle va guld värt
240 power
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

finns ju fler som kan optimera en topp än kg också, ska du dessutom ha tag på en Steg 2a så är risken stor att det finns uppsjöar av dessa toppar på begagnatmarknaden.
en 405/531a lätt portad med bra kam borde inte kosta allt för mkt pengar begagnad i bra skick.

(resultatservice.com, där kan man hitta mkt bra grejjer)
Senast redigerad av Ersviken den sön jul 17, 2005 8:45 am, redigerad totalt 1 gånger.
W-Lock
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av W-Lock »

okej. råkade skriva planat istället för portat i mitt förra inlägg. men men.. okej jag vill inte lägga ut allt för mycke pengar på den. kommer ha 16-17 papp att köpa bil och trimma för. och om man köper en bil för typ 5000 så han man ju 12 kvar. och bara en topp för 9000 är inte så värt då :P
240 power
Skriv svar