tjmop: Det löste sig bra! Glömde trycka på skicka tidigare höll på att uppdatera men stack iväg en sväng på Örn Expo mässan. Visst kommer du ner ikväll?
Så här kommer uppdateringen:
Silander: Kanske har samma problem som jag hade tidigare, att clipsen som håller reflektorn vid insatsen spruckit.
Igår blev det ett ordentligt arbetspass i garaget, tillverkade ett eget schims (0,8mm) till lamelldiffen och monterade sedan ihop den.
Fyllde upp den med olja enligt rekommendation Castrol Saf-XJ: snordyr (250kr/l).
Höll nog på i tre timmar bara att tvätta av grejerna för att kunna få ihop den utan en massa skit inuti:
Efter att ha plockat ner gamla diffen var det dags att montera nya, tog ett bra tag innan man kunde konstatera att det var fel hubb på utgående axel mot kardanet.. Ahapp bara ner med den igen, slipade av en 30's hylsa för att komma åt muttern. Skiftade sedan den mot hubben som satt på svetsdiffen vilket gick bra. Strax innan 03 på natten var vi klar i garaget och man kunde provköra- Funkade skitbra!! Nu slipper man varva som Agda 73 då man ska iväg från stillastående med framdäcken svängda!
Nu sitter återigen 235:orna på bak inför besiktning på lördag.
Sedan hände något av det tokigaste jag varit med om, vi rullade innåt stan för att dra en korv på Statoil innan hemgång. Det hade regnat ute och var lagom disigt på vissa ställen. Då vi kom in till stan hetsade jag genast Tom lite direkt vi kommit ut ur första e4-rondellen. Han var inte sen o upptäcka detta så han kuggade ner och fick hjulspinn (troligen på tvåan) till min stora förvåning (105hk Sierra nu utan turbo). Så jag kastade i tvåan och upptäckte att det gick o sladda uppför backen från rondellen

Längre fram i vår såkallade "stockholmskurva" (lång kurva) Steg jag av kopplingen på 3an och fick ett galet skönt ställ genom hela kurvan på varvstoppet! Två vilsna krogbesökare på andra sidan vägen gav stora tummen upp och jag flinade troligen mer än dom! haha
Tack till Tom och Oskar som bistod med ett handtag igår då diffen skulle ner och upp, fattar inte hur jag klarade det själv ifjol utan domkraft det stöp ju lite överallt igår.
Hoj!