Lancia Delta integrale -90 Liket lever!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

ser bra ut ajden :thumbright:

insuget behöver du nog inte oroa dig för om du inte ska upp i monster effekter...

det enda jag retar mig på med dom insugen är knycken på runnersen ca 1dm upp från toppen... (du vet vilka jag menar) ... jag har tänk utgå från ett original insug när jag ska bygga eget...

hade tänkt svetsa dit egna runners ...större spjäll , bygga ut kammaren lite å porta till konerna inne i insuget en del...

men jag har full tillit till fiaten original insug upp till 500hk iaf :thumbright:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Nu lever den igen :D Provstartade den i dag och oljetrycket var bra och den lät bra! Iof. det har den gjort två ggr tidigare :roll:
I morn blir det omflyttning i garaget för att få ut den och sen en tvätt och provkörning, efter det blir det att montera en ny katastrof och boka besiktning så det bara är att ta ut den nästa sommar och köra, förhoppningsvis.

Bild

Har även hunnit med i helgen att punktat ihop ett "produktions grenrör" till Lancior, som kommer vara till salu sen när jag får flänsarna till dom.

Bild
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

kul att det börjar funka för dig :)

om du känner för det kan jag ju få ett sånt därninga extractor rör å utvärdera der till dig :hihi:
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Är väll dax att göra en uppdatering vad som händer med det här projektet.
Körde den en hel del i höstas och allt verkar funka som det ska och hann besikta den innan det blev snö ute.
I vinter har småpysslat en del med den som ex byggt förstärkningskitt, fixat till en jädra massa smågrejer som borde ha fixats för länge sen och lackat om fälgarna nu när jag ändå hade en del lackjobb innestående mot ett grenrör jag gjort. Och även köppt R-däck till den nu när det inte verkar gå att få igenom Spriten i besiktningen så måste jag satsa lite mer på lancian som banåka bil.

Här kommer en del bilder från vintern.

För att tillverka förstärkningskittet blev jag tvungen att tillverka en rörbock.
Bild

Prototyperna ihoppunktade under bilen.
Bild

Pulverlackade, jag har även gjort två kitt extra som man kan köpa så fort allt är klart med firma registreringen
> http://www.ajden.se/ajdensgarage/jobb.htm
Bild

Monterat i fram
Bild

Monterat i bak
Bild

Klar för sommaren så nu ska det förhoppningsvis bara vara att åka den här sommaren och inte skruva.

Bild
martinssoN
Forumsberoende

Inlägg av martinssoN »

Gratulerar, efter en hård kamp vann du över lancian! :)
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobias Lindqvist »

mycket vackert arbete som vanligt robert :thumbright:
Tobias Lindqvist
SUndsvall
Ajden
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

Tackar för de glada kommentarerna.

Har varit på 2 bilträffar med den, förra veckan i härnösand och nu i helgen i sundsvall. Och det enda som slutat fungera på den tiden är ena bromslyset och det är ju ingen katastrof. Så allt verkar funka som det ska nu.

I dag har Backeliten varit hit och hjälpt mig att mappa och laddet är nu uppställt till 1.2 bar ska jag ha mer så måste jag byta spridare och pump och egentligen även turbo så jag tror jag nöjer mig med det här så har jag en ganska stor säkerhetsmarginal.

Tobbe du får ta och komma och hällsa på någon dag.
Användarvisningsbild
Tobias Lindqvist
För mycket laddtryck

Inlägg av Tobias Lindqvist »

ja jag får ta och titta ut nått framöver .. men idag har man varit död hela dagen :hihi: . jag kom hem vid 04:30 i morse jag :roll:
Tobias Lindqvist
SUndsvall
Skriv svar