Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

jo, LarC hade nån värmefärg han tyckte vi skulle spraya på.

blev :thumbright:
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Fan va fränt Kul att du fick fart på den så tidigt på sesången,, Önskar dig många decimaler och lycka till på bromsningen :thumbright: .. Själv väntar jag på mitt block som är på borrning :( .. Hinner nog ikapp dig sen :roll:

Lycka till och mer film tack....
072 931 6764
Instagram novasikko
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Tack så mkt sikko.

Det blir film på provkörning när det finns lite laddtryck med i bilden.

kan inte riktigt bestämma mig om jag ska bromsa motorn som den är nu eller om jag ska vänta tills jag bytt stakar kolvar och kam..

det är de 3 grejor som måste bytas så fort som möjligt i motorn.
Sen måste även en ny converter skaffas. Den jag har nu stallar 800, så den är ju inte så kul.

vet inte riktigt i vilken ordning jag ska göra allt bara..

det är ju pengarna som styr.

Idag har jag iaf gjort ett stöd/ställ för att skruva fast automatlådor i så man kan skruva med dom på ett vettigt vis.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 297
Blev medlem: mån okt 06, 2008 7:58 pm
Ort: nyköping

Inlägg av tim gustavsson »

bör inte kolvar och stakar hålla ändå? ja röstar för en ny converter, nu vet ja inte vad för kam du har men ändå.

Mvh Tim
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

tim gustavsson skrev:bör inte kolvar och stakar hålla ändå? ja röstar för en ny converter, nu vet ja inte vad för kam du har men ändå.

Mvh Tim
NÄ, stakarna går på övertid vid 600hk tyvärr, kolvarna vill nog inte ha mer heller.

med med fina kolvar och bätte stakar och en kam som inte inte är rund så borde det bli fint mos i maskin..


Om någon springer på en vettig turbin med minimum stall på 3000-4000 så är det bara att hojta till. :thumbright:

samma sak om någon har en ingående axel till powerglide med TH splines.
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Jag trodde du hade bytt kolvar och sånt, fusk det är därför man ligger efter då :lol: . Jag har en converter och riktig ingående axel till den med anti balloon och skit som stallar 4000. Men den lär in på service har börjat slira men billig är den och typ danielsson kan fixa den i ett nafs.
072 931 6764
Instagram novasikko
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

du har PM. :thumbright:
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..

så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

Blom142 skrev:har inte fått svar på mitt PM från sikko ännu men jag rev ur lådan ur Oldsen idag iaf och kollade utväxling i den.. det satt 1,76:1 i den..

så jag måste ha en ingående axel till 1,76 utväxling, eller en sån som passar både 1,76 och 1,82 utväxling..
Jag tror de lite värre axlarna passar båda.. någon som kan bektäfta???
Det stämmer det finns axel som skall passa både 1.76 och 1.82
Jag har en sån från B.M
Bild
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

ok. sen är det en liten bussning jag undrar över som man tydligen ska ha om man ska ha turbo splines i en PG..
men man måste visst fräsa/borra upp så den passar..

men det står att vissa convertrar har den bussningne i sig så då behövs det inte.. eller har jag fattat fel??
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

Nu har du på strul med nätet igår. Den här axeln ska passa båda det är en bussning man har sitter på axeln det är nog den som du byter tror jag. Kan fota idag så får du se hur det ser ut. Pg splines och th splines skiljer på converter helt min andra converter har jag th splines de är lite grövre. Turbo splines har jag aldrig sett. Men min axel hör till den converern.
072 931 6764
Instagram novasikko
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

hehe turbo splines och TH splines är samma.. TH står ju för turbo hudramatic. :lol:
Användarvisningsbild
sikko
Forumsberoende
Inlägg: 665
Blev medlem: ons jun 15, 2005 3:46 pm
Ort: Härnösand

Inlägg av sikko »

:whistle: visste väl det :oops: ... Man lär sig nått nytt varje dag.
072 931 6764
Instagram novasikko
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

sådär ja..

Nu har jag äntligen tagit Licens. :checkered_waving:

Dessutom lyckades jag få till en riktigt fin tid med bruksbilen:
19,24 @ 122km/h :hihi: :headbang:
Användarvisningsbild
mattsvart
För mycket laddtryck
Inlägg: 263
Blev medlem: ons jan 05, 2005 12:55 am
Ort: Björkvik

Inlägg av mattsvart »

Grattis!

Tror fan jag bräcker dig med peugeoten! hahaha

Skönt att det är avklarat, nästa gång blir det med oldsen!

lite snabbare tid då kanske?

Mvh // Christos
Christoffer Larsson, Björkvik, Sörmland
Skriv svar