åtgärder mot surge
åtgärder mot surge
tjosan!
Tänkte bara kolla med er vad den bäst eller lättaste åtgärden mot surge är på ,,, Dumpen är inställt mjuk som fan år den öppnar utan problem på tomgång, å de är märkesdump...
sätta dubbla dumpar ?
men snurran låter något jävulskt med bara 1hekto ladd..
Hade varit roligt om turbon hade hållet ett par tusen mil :p
Tänkte bara kolla med er vad den bäst eller lättaste åtgärden mot surge är på ,,, Dumpen är inställt mjuk som fan år den öppnar utan problem på tomgång, å de är märkesdump...
sätta dubbla dumpar ?
men snurran låter något jävulskt med bara 1hekto ladd..
Hade varit roligt om turbon hade hållet ett par tusen mil :p
Jens Hedlund.
Re: åtgärder mot surge
att ha dubbla dumpar när man har surge? , det ändrar ingeting mellan förhållandet av avgaser och inkommande luft.
sen kan inte en turbo surga vid 1hg ladd, det är nog vanligt turbovissel du har, för surge är det inte.
Mvh Mattias
sen kan inte en turbo surga vid 1hg ladd, det är nog vanligt turbovissel du har, för surge är det inte.
Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: åtgärder mot surge
De floffar nåe jävulskt i alla fall, tänkte om dump 1 inte hann få ut luften, kolven rör sig ju långsamt vid typ nada gas.. så med 2 skulle ju de bli lite mer luft som kom ut å kanske inte stanna snurran
Ja något är de som gör att turbon Floffar väldigt mycke när jag växlar i alla fall
Vad är de då ?
Ja något är de som gör att turbon Floffar väldigt mycke när jag växlar i alla fall
Vad är de då ?
Jens Hedlund.
du har fått det hela lite om bakfoten tror jag...
att det "floffar" i turbon vid växlingar har inget som helst med surge att göra... det är en hel annan historia som du kan läsa om om du söker
det som händer är garanterat din dump som fladdrar, alternativt är för liten eller för dåligt placerad så att en liten mängd luft sticker bakhållet förbi dumpen och "floffar" ut genom turbon.
att det "floffar" i turbon vid växlingar har inget som helst med surge att göra... det är en hel annan historia som du kan läsa om om du söker
det som händer är garanterat din dump som fladdrar, alternativt är för liten eller för dåligt placerad så att en liten mängd luft sticker bakhållet förbi dumpen och "floffar" ut genom turbon.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Hehe, jag behöver inte titta på pedalen ens ju :p
Nästan så man stör sig på de lite ibland...blir precis som med för höga dumpljud osv ju..
Skönt å höra för nu sitter nya lager i sketen å vill inte riva i att i sommar igen...
http://www.garaget.org/video/n866s24qz5d1#n866s24qz5d1
så där låter den å där e jag inte ens uppe på ladd typ
Nästan så man stör sig på de lite ibland...blir precis som med för höga dumpljud osv ju..
Skönt å höra för nu sitter nya lager i sketen å vill inte riva i att i sommar igen...
http://www.garaget.org/video/n866s24qz5d1#n866s24qz5d1
så där låter den å där e jag inte ens uppe på ladd typ
Jens Hedlund.
Låter som surge, men verkar bara va när du släpper av gasen dvs när spjället är stängt, precis som dumpen inte öppnar.
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se
Dumpen öppnar bara jag står på tomgång å rör på spjället lite...Mobne skrev:Låter som surge, men verkar bara va när du släpper av gasen dvs när spjället är stängt, precis som dumpen inte öppnar.
de var därför som jag hade funderingar på 2 dumpar istället,,,
den låter ännu mer tills man kmr upp på lite ladd..
Jens Hedlund.
Jag tar vakuum precis bakom spjället, samma ställe som jag har laddtrycksmätarn kopplad å den fladdrar inget, varken i datorn eller på mätarn...Johansson skrev:Har du dragit slangar från alla fyra insug till dumpen? Tar du endast från ett insug får du ett pulserande undertryck som kan göra att dumpen står och fladdrar på låga varv.Xuri skrev:Dumpen öppnar bara jag står på tomgång å rör på spjället lite...
Annars kan du byta till en lite starkare fjäder.
de är inte dumpen som låter så...de är turbon..körde igår en runda utan insugslangen på snurran å då lät de ännu mer brutalt...låter så ävem om jag laddar 1kg å släpper av sakta på gasen..
Jens Hedlund.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons aug 26, 2009 7:51 pm
- Ort: sthlm
242turbopower skrev:har samma fel nån som har nån ide?
jag monterade en bosch "Plastdump" häromdagen på kärran
nu låter den knappt något allas...beror på ladd å hur man släpper gasen med de mesta av fladdret är borta...
tror de är att kolvdumparna i olika metaller inte är tillräckligt snabba å mjuka..
denna boschen står typ max öppen på tomgång å den är riktigt rapp
tror jag blir av med problemet med 2 st dumpar...
å även att boschen är så mjuk att den är maxöppen på tomgång så är den tät med 1.5 bar...
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons aug 26, 2009 7:51 pm
- Ort: sthlm